اخبار   
 

 «معاون دادستان کل کشور دستور داده کسی جلوی سوزاندن مازوت را نگیرد»

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، به روزنامه‌ی «همدلی» گفته: «در زمستان خطرناک‌ترین مسأله، گوگردی است که در سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه در مازوت و گازوییل هست ... در ستاد کرونا رییس‌جمهوری و دادستان کل کشور گفتند باید قانون هوای پاک اجرا شود، اما معاون دادستان کل کشور به استان‌ها بخش‌نامه کرده که شما برای سوزاندن نفت کوره در نیروگاه‌ها و صنایع، مانع نشوید. یعنی کسی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، از نظر امنیتی به این نتیجه رسیده است که باید این مازوت سوزانده شود.» ...

«معاون دادستان کل کشور دستور داده کسی جلوی سوزاندن مازوت را نگیرد؛ علت امنیتی دارد»

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت از محیط زیست، به روزنامه‌ی «همدلی» گفته: علت آلودگی هوا در زمستان خودروهای بنزینی نیست. در زمستان خطرناک‌ترین مسأله، گوگردی است که در سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه در مازوت و گازوییل هست. منشأ اصلی آلودگی که مازوت هست و اگر حذف نشود؛ همین وضع ادامه دارد. طرح ترافیک هم در زمستان تأثیر چندانی ندارد. فقط برای جلوگیری از تراکم ترافیک است.

کلانتری افزوده: پالایشگاه‌های ما بالای ۲۵درصد مازوت تولید می‌کنند. روزی ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار بشکه مازوت تولید می‌شود. در مساله مازوت و پالایش‌گاه‌ها، تحریم موثر است. پالایش‌گاههای مدرن پنج‌درصد مازوت تولید می‌کنند، ولی پالایش‌گاههای ما چهار برابر بیش‌تر مازوت تولید می‌کنند. این مازوت یا باید صادر یا مصرف شود، چون اگر انبارها پر شود یا باید پالایش‌گاه تعطیل شود یا باید آن را مثلا در بیابانی یا جایی بریزند؛ نمی‌توانند پالایشگاه را تعطیل کنند؛ چون مردم بنزین می‌خواهند. این مازوت باید جایی مصرف شود که آن را به صنایع سنگین می‌دهند و این آلایندگی‌ها را ایجاد می‌کند.»

این مقام ارشد دولتی گفته: «در ستاد کرونا رییس‌جمهوری و دادستان کل کشور گفتند باید قانون هوای پاک اجرا شود، اما معاون دادستان کل کشور به استان‌ها بخش‌نامه کرده که شما برای سوزاندن نفت کوره در نیروگاه‌ها و صنایع، مانع نشوید. یعنی کسی که باید قانون هوای پاک را اجرا کند، از نظر امنیتی به این نتیجه رسیده است که باید این مازوت سوزانده شود.»


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : اسکان‌نیوز
  12:49   یکشنبه 14 دی 1399  
 نظرات