اخبار   
 

 «مازیچال» مرتع ملی است، نه روستا

دبیر کمیته‌ی پی‌گیری مردمی دفاع از مرتع مازیچال با تآکید بر این که کد روستایی مرتع مازیچال باید باطل شود، افزود: مرتع مازیچال یک مرتع ملی است و در بلندترین نقاط جنگل‌های هیرکانی است و باید بکر و دست‌نخورده برای آیندگان بماند ...

«مازیچال» مرتع ملی است، نه روستا

دبیر کمیته‌ی پی‌گیری مردمی دفاع از مرتع مازیچال با تآکید بر این که کد روستایی مرتع مازیچال باید باطل شود، افزود: مرتع مازیچال یک مرتع ملی است و در بلندترین نقاط جنگل‌های هیرکانی است و باید بکر و دست‌نخورده برای آیندگان بماند.

مرتضی شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: مرتع مازیچال یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد شهرستان کلاردشت است که تعداد زیادی از گونه های گیاهی و جانوری را در خود جای داده است.

وی خاطرنشان کرد: دامداران در سال۸۰ برای چرای دام به طور موقت در آنجا سکونت داشتند و از جواز موقت خود سوءاستفاده کرده و سکونت شان را به صورت دائمی تغییر دادند و با طرح خروج دام از مرتع در پایین دست، زمین دریافت کردند. پیش از دهه ۹۰ مرتع مازیچال خالی از سکنه دایمی اعلام شد اما در انتخابات گذشته ۱۷۱ نفر به عنوان اهالی روستای مازیچال در انتخابات شهرستان تنکابن شرکت کردند.

شریفی افزود: مرتع مازیچال یک مرتع ملی است و در بلندترین نقاط جنگل‌های هیرکانی است و باید بکر و دست نخورده برای آیندگان بماند.

وی اظهار کرد: برای پس گرفتن حق مازیچال قطعنامه ای نوشته شده تا تقدیم رهبری شود. مرتع مازیچال به کلاردشت تعلق دارد و همه مردم کلاردشت خواستار باطل شدن کد روستایی منطقه بکر مازیچال هستند.

فرامرزبابا کرباسی، یکی از نگهبانان حاضر در مجمع مازیچال نیز به ایسنا گفت: مدت ها نگهبانان مانع ورود مصالح ساختمانی به مازیچال شدند اما با برخورد شدید افرادی رو به رو بودیم که با ضرب و شتم مصالح را وارد مرتع مازیچال می‌کردند.

ایوب صالحی، فرماندار کلاردشت نیز با حضور در جمع مردم معترض این شهرستان اظهار کرد: مازیچال به کلاردشت تعلق دارد و هیچ گونه ساخت و سازی نباید شکل بگیرد تا برای آیندگان دست نخورده باقی بماند.

example-image

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:17   سه شنبه 12 مرداد 1395  
 نظرات