اخبار   
 

 ابلاغ دستور توقف فوری ساخت سد فینسک/ ادامه‌ی طرح تخلف است

طی نامه‌ای ۲صفحه‌ای که از سوی قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، به رضا انجم‌شعاع، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است، حذف سد فینسک و انتقال آب از منابع آب بهنگام رودخانه‌ی سفیدرود با احداث بند انحرافی در محل ایستگاه هیدرومتری فینسک ابلاغ شد ...

ابلاغ دستور توقف فوری ساخت سد فینسک
«ادامه‌ی طرح تخلف است»


طی نامه‌ای ۲صفحه‌ای که از سوی قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو و رییس هیأت‌مدیره و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، به رضا انجم‌شعاع، معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزارت نیرو در مجلس شورای اسلامی فرستاده شده است، حذف سد فینسک و انتقال آب از منابع آب بهنگام رودخانه‌ی سفیدرود با احداث بند انحرافی در محل ایستگاه هیدرومتری فینسک ابلاغ شد. منصورعلی زارعی‌کیاپی، نماینده ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، درباره انتشار این نامه از محقق شدن حذف پروژه سدسازی فینسک خبر داد و افزود: آن‌چه در نامه منتشر شده به خوبی اشاره کرده که پروژه فینسک مشکلاتی دارد که ضروری است احداث سد ملغی و راه حل جایگزین در دستور کار قرار گیرد.

زارعی از ابلاغ مکاتبات حذف سد فینسک از وزارت نیرو به ادرات آبفای دو شهرستان مبدا و مقصد نیز خبر داد و افزود: طی مکاتبه رسمی تقی زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو خطاب به انجم شعاع معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس این وزارتخانه به شماره ۱۴۰۰/۱۰۰/۴۹۳۵ نتایج مطالعات مهندسی صراحتا می گوید احداث سد مخزنی فینسک به سبب خسارات مخزن و تنش‌ های اجتماعی و چالش های دیگر باید حذف شده و گزینه جایگزین اجرایی گردد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا این نامه خاتمه ماجرای فینسک خواهد بود تصریح کرد: قاعدتا باید به معنای خاتمه موضوع سدسازی در فینسک باشد و باید فعالیت های ساخت سد فورا متوقف شود اما ممکن است تخلف کنند و به ساخت سد ادامه دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر پروژه سدسازی همچنان ادامه دارد باید از وزارت نیرو سوال شود علی‌رغم این‌که مطالعات مهندسی ارزش وزارتخانه به توقف پروژه و حذف سدسازی اذعان می‌کند چرا فعالیت‌ها متوقف نشده است. زارعی احتمال اعتراض به نتیجه مهندسی ارزش وزارتخانه را امکانپذیر توصیف کرد و افزود: ۳ ماه از انتشار این نامه گذشته است و وزراتخانه به دستگاه‌های اجرایی مرتبط با پروژه، این موضوع را ابلاغ کرده، بنابراین ادامه پیگیری‌ها از مسیر وزارت نیرو است.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : اسکان‌نیوز
  14:52   پنجشنبه 1 مهر 1400  
 نظرات