اخبار   
 

 این خانه نیروگاه تولید برق پاک است

در آلمان خانه‌ای ساخته شده که تقریباَ از هر جهت با همه‌ی خانه‌های جهان تفاوت دارد. در این خانه هیچ سوختی برای تولید انرژی به کار نمی‌رود و درعین‌حال برق مازاد بر مصرف هم تولید می‌شود. این خانه که B۱۰ نام دارد، در اشتوتگارت آلمان ساخته شده و از آن رو که هیچ سوختی در آن مصرف نمی‌شود، در زمره‌ی پیشرفته‌ترین مظاهر فن‌آوری‌های نوین قرار گرفته و ساختمانی دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود ...

این خانه نیروگاه تولید برق پاک است

در آلمان خانه‌ای ساخته شده که تقریباَ از هر جهت با همه‌ی خانه‌های جهان تفاوت دارد. در این خانه هیچ سوختی برای تولید انرژی به کار نمی‌رود و درعین‌حال برق مازاد بر مصرف هم تولید می‌شود. این خانه که B۱۰ نام دارد، در اشتوتگارت آلمان ساخته شده و از آن رو که هیچ سوختی در آن مصرف نمی‌شود، در زمره‌ی پیشرفته‌ترین مظاهر فن‌آوری‌های نوین قرار گرفته و ساختمانی دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

در سقف ساخت این خانه از صفحات خورشیدی – حرارتی استفاده شده که بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز آن از این طریق تأمین می شود. نکته مهمی که در خصوص این خانه می توان به آن اشاره کرد تنظیم هنرمندانه و دقیق مصرف انرژی گرمایی و الکتریسیته در آن است. در واقع در این خانه انرژی بیشتری نسبت به انرژی که در آن مصرف می شود تولید می گردد. از آن گذشته هیچ نوع سوختی نیز در این خانه سوخته نمی شود.

طراحان این خانه آن را طوری ارایه کرده اند که در سال آینده به هدف از پیش برنامه ریزی شده یعنی تولید ۲۰۰ درصدی انرژی دست یابد.

جدای از سیستمهای سخت افزاری به کار رفته در این خانه که نقش قابل توجهی از بهینه سازی چشمگیر مصرف انرژی در آن داشته است، از نرم افزارهای پیشرفته ای نیز استفاده شده تا روند مصرف انرژی در آن به بهترین شیوه ممکن مدیریت شود.

چشم اندازی که برای ساخت این خانه در نظر گرفته شده این است که انرژی الکتریکی که در آن تولید می شود آنقدر زیاد باشد که بتوان یک خودروی الکتریکی را شارژ کرده و حتی برق مورد نیاز سالن موزه مجاور را نیز تأمین نمود و در عین حال شبکه برق عمومی را نیز تغذیه کرد.

محققان به این نکته اشاره می کنند که چنین خانه هایی را باید خانه های آینده دانست.

example-imageexample-image
  منبع : خبرگزاری سینا
  08:45   چهارشنبه 17 آذر 1395  
 نظرات