اخبار   
 

 برای جاری شدن زاینده‌رود از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنیم

قول دوم را وزیر نیرو داد: برای جاری شدن زاینده‌رود از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنیم...

قول دوم را وزیر نیرو داد: برای جاری شدن زاینده‌رود از هیچ اقدامی کوتاهی نمی‌کنیم

رییس جمهور روحانی در سفر به اصفهان و در جمع مردم نصف جهان با دستور ویژه به وزیر نیرو و استاندار تاکید کرد که زاینده رود حتی در شرایط کم آبی دیگر خشک نشود و این دستور و قول تاریخی وی در شرایطی که اصفهان بیش از یک دهه درگیر فصلی شدن زنده رود بوده است بارقه ای از امید در دل مردم استان به وجود آمد.

به گزارش ایمنا پس از سخنان روحانی وزیر نیرو که خود را مخاطب اول این دستور ویژه می دید در جلسه نشست شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق در استان اصفهان به بررسی این موضوع پرداخت و در این جلسه تاکید کرد:براساس دستور رییس‌جمهوری، آب در زاینده‌رود باید در تمام فصول جاری باشد و هر اقدامی که لازم باشد، باید برای تحقق این امر انجام شود.

حمید چیت‌چیان با اشاره به سخنان رییس‌جمهوری در جمع مردم اصفهان در میدان امام (ره) این شهر، گفت: براساس دستور رییس‌جمهوری، آب در زاینده‌رود باید در تمام فصول جاری باشد و هر اقدامی که لازم باشد، باید برای تحقق این امر انجام شود.

وزیر نیرو همچنین برنامه‌ریزی برای تامین آب نیروگاه‌های استان اصفهان را برای گذر از پیک تابستان نیز ضروری دانست.

براساس دستور رییس‌جمهوری، آب در زاینده‌رود باید در تمام فصول جاری باشد و هر اقدامی که لازم باشد، باید برای تحقق این امر انجام شود.

وی با قدردانی از مدیران و کارکنان صنعت برق سراسر کشور که در تابستان ۹۳ برای تامین آب و برق کشور تلاش کردند، بیان داشت: با وجود مشکلات و شرایط خاص اقتصادی و کاهش درآمدهای ارزی دولت، اطمینان دارم که ما می‌توانیم با تجربه‌ای که ملت ایران در سال‌های جنگ تحمیلی به دست آورده‌اند، بر مشکلات غلبه کنیم.

وزیر نیرو اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن پیک مصرف برق و آب در تابستان ۹۴، باید با مدیریت هوشمند و دقیق، تلفات شبکه آب و برق را به کمترین میزان برسانیم و بازده را بالا ببریم. در ادامه این نشست که با حضور معاونان وزیر نیرو در امور برق و انرژی و آب و آبفا، مدیران عامل شرکت‌های مهندسی آب و فاضلاب کشور و مدیریت منابع آب ایران برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان به بیان مسایل و تنگناهای حوزه مربوطه از جمله فرسودگی شبکه‌های توزیع، بدهی شرکت‌های توزیع، شفاف‌سازی آیین‌نامه‌های تکمیلی تعرفه‌های برق، فرسودگی شبکه فاضلاب روستایی، مشکلات نگه‌داشت نیروی انسانی موجود، تامین نقدینگی و آب نیروگاه‌ها پرداختند که از سوی وزیر نیرو و معاونان وی پاسخ مناسب ارایه شد.

گفتنی است هنوز جزییات مربوط به روند بررسی شرایط پایداری آب در رودخانه زاینده رود منتشر نشده است.

  منبع : ایمنا
  07:54   شنبه 18 بهمن 1393  
 نظرات