اخبار   
 

 «ملت یا قطع برق را بپذیرند، یا استفاده از سوخت مازوت را»

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت که ملت یا باید نبود برق را بپذیرند، یا این که ناچاریم برای مدت کوتاهی در نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده کنیم. رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان خانواده‌ها افزایش یافته، که این مسأله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌ها به‌عنوان سوخت، کم شود ...

رییس سازمان حفاظت محیط زیست: ملت یا قطع برق را بپذیرند، یا استفاده از سوخت مازوت را

عیسی کلانتری، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت که ملت یا باید نبود برق را بپذیرند، یا این که ناچاریم برای مدت کوتاهی در نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده کنیم. رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: با سرد شدن هوا مصرف گاز در میان خانواده‌ها افزایش یافته، که این مسأله موجب شده تا گاز مورد نیاز صنایع و نیروگاه‌ها به‌عنوان سوخت، کم شود.

کلانتری گفت که صنایع و نیروگاه‌ها هم که نمی‌توانند بدون سوخت بمانند چون باید برق مورد نیاز کشور تولید شود بنابراین ناچارند که از مازوت به عنوان سوخت استفاده کنند. رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه سازمان محیط زیست موافق سوخت مازوت نیست، گفت: «اما برخی نیروگاه‌ها مشکل سوخت دارند بنابراین مجبورند برای تولید برق از مازوت استفاده کنند در غیر این‌ صورت مجبوریم قطعی برق را تحمل کنیم.» کلانتری همزمان گفت که البته مصرف مازوت استثنا نیز دارد به طوری که ستاد ملی کرونا تصویب کرده که مازوت در کلانشهرهایی مانند تهران، کرج و اصفهان استفاده نشود اما شهرهای دیگر مجبورند که مازوت بسوزانند چون به علت مصرف بالا، گاز کم داریم.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : اسکان‌نیوز
  10:09   دوشنبه 15 دی 1399  
 نظرات