اخبار   
 

 گزارش تلگرامی ابتکار : اجماع دولت بر بهره‌برداری نکردن از جنگل‌های هیرکانی

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط ‌زیست در کانال تلگرامی خود از تأکید دولت بر بهره‌‌برداری نکردن از جنگل‌های هیرکانی نوشت ...

گزارش تلگرامی ابتکار : اجماع دولت بر بهره‌برداری نکردن از جنگل‌های هیرکانی

معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط ‌زیست در کانال تلگرامی خود از تأکید دولت بر بهره‌‌برداری نکردن از جنگل‌های هیرکانی نوشت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در کانال تلگرامی خود نوشت: هفته پیش دولت بر عدم بهره‌ برداری تجاری از جنگل‌های هیرکانی تاکید کرد، با ارایه گزارشی از وضعیت جنگل‌ها و تهدیدات کنونی مانند تغییر کاربری، قاچاق چوب، بهره برداری تجاری، چرای دام، آتش سوزی، خشکسالی و روند کاهشی جنگل‌های طبیعی هیرکانی که قدمتی چند میلیون ساله دارد، این تاکید صورت گرفت.

دولت همچنین ضمن تاکید بر مصوبه سال ۹۳ در زمینه سیاست‌های حفاظت و صیانت از جنگل‌های شمال، خواستار ابقای ماده ۶ این سیاست‌ها یعنی ' ممنوعیت بهره‌ برداری تجاری از جنگل‌ها' بوده و بر حفاظت از جنگل‌های طبیعی اجماع داشت. شاید خلاف انتظار عمومی باشد، اما وزرای نفت، امور اقتصادی و دارایی، نیرو، دادگستری، معاون حقوقی و نیز معاون پارلمانی رییس جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و اعضای دیگری از هیات وزیران از این موضع حمایت کردند.

البته در این مباحث ضرورت تسهیل واردات چوب صنعتی از کشورهای تولید کننده و صادرکننده آن به منظور تامین نیازهای صنایع چوب مطرح شد. مایه افتخار است که دولت یازدهم با وجود همه فشارهای اقتصادی و اجتماعی بر حفاظت از محیط زیست این چنین تاکید دارد.



  منبع : خبرگزاری ایرنا
  13:08   شنبه 11 اردیبهشت 1395  
 نظرات