اخبار   
 

 گسترش فضای سبز با نذر درخت

به گفته‌ی شهردار اصفهان، در بحث درخت‌کاری نباید تنها شهرداری، سپاه و بسیج وارد شوند، بلکه همه‌ی شهروندان باید در این راستا فعال شوند. مهدی جمالی‌نژاد می‌گوید: اگر هر شهروند 10 درخت در هفته‌ی درخت‌کاری بکارد، در جهت بهبود محیط زیست شهر کمک بزرگی کرده است ...

گسترش فضای سبز با نذر درخت

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی جمالی نژاد در برنامه زنده رود شبکه اصفهان اظهار کرد: ماموریت های شهرداری متنوع است و در عرصه های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و به تازگی در سلامت فعالیت می کند.

وی افزود: با توجه به تنوع فعالیت های شهرداری سعی کردیم رویکرد نو و خلاقانه را در تمامی برنامه ها لحاظ کنیم. شهردار اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم خدماتی که به مردم ارائه می کنیم متفاوت و با نگاه خلاقانه باشد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه جلب رضایت شهروندان از مهمترین اهداف شهرداری در اجرای فعالیت ها است، خاطرنشان کرد: در این راستا هر هفته چندین پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی در سطح شهر اصفهان تکمیل و افتتاح می شود که نشان دهنده همدلی و همکاری مجموعه مدیریت شهری است.

وی با اشاره به اینکه در عرصه های فرهنگی نیز سعی شده نگاهی نو را در شهر تسری دهیم، اظهار کرد: در این راستا برای اولین بار در کشور فرهنگ را به دل محلات و خانواده ها می بریم و در واقع برنامه های فرهنگی از رگ های شهر به مویرگ های آن منتقل می شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: فعالیت شهرداری تنها ساخت و ساز نیست و در حوزه فرهنگی نیز برنامه های متنوعی در دستور کار قرار دارد. جمالی نژاد تاکید کرد: با تشکیل معاونت فرهنگی در ۱۵ منطقه شهر اصفهان به طور حتم تحول عظیمی در حوزه فرهنگ رخ خواهد داد.

example-image

وی با اشاره به اینکه شهرداری در حوزه سلامت نیز ورود پیدا کرده است، گفت: شب گذشته ستاد سلامت شهرداری و کانون های سلامت راه اندازی شد که به گفته وزیر بهداشت در هیچ جای کشور به این اندازه شهرداری ها در حوزه سلامت ورود پیدا نکرده بودند.

شهردار اصفهان تاکید کرد: شهرداری اصفهان اعتقاد دارد اگر قرار است شهر سالم داشته باشیم باید شهروندان بانشاط، پویا و سالم باشند. جمالی نژاد به فعالیت های شهرداری در حوزه زیست محیطی نیز اشاره کرد و گفت: به‌تازگی در کشور طرح جایگاه‌های سوخت‌رسان سبک به منظور صرفه‌جویی در مصرف سوخت و در نهایت هوای پاک در شهر اصفهان اجرا شده است.

وی افزود: این جایگاه‌ها در بحث زیست‌محیطی به دلیل بهره‌مندی از سیستم بازیافت بخار بنزین موجب جلوگیری از انتشار بخارات بنزین و سایر آلاینده ها در محیط جایگاه خواهد شد. شهردار اصفهان تصریح کرد: به دنبال فعالیت های زیست محیطی شهرداری به تازگی تفاهم نامه ای با معاون رئیس جمهور در حوزه انرژی های نو منعقد شده است. جمالی نژاد خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم نامه موتورهای برقی به اصفهان می آیند که قرار است تسهیلات و بستر استفاده از آن در شهر فراهم شود.

وی تاکید کرد: اصفهان از آلودگی هوا رنج می برد و با ورود به این حوزه درصددیم از آلودگی هوای شهر بکاهیم. شهردار اصفهان اظهار کرد: قرار است در فاز اول ۵ هزار موتورسیکلت برقی فراهم شود و در فاز های بعدی تعداد آن افزایش یابد.

جمالی نژاد ادامه داد: امیدواریم این اقدامات بتواند تحول عظیمی در حوزه زیست محیطی شهر اصفهان ایجاد کند. وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کشور و جهان با مشکل خشکسالی و بارندگی کم مواجه هستند، اضافه کرد: باید با این حقیقت ساخت و بر اساس آن برنامه ریزی کرد. شهردار اصفهان بیان کرد: در حال حاضر فضای سبز افقی و چمن کاری داریم که برای نگهداری به آب بسیاری نیاز دارند اما با توجه به وضعیت خشکسالی باید فضای سبز حجمی را توسعه دهیم.

جمالی نژاد تاکید کرد: در واقع باید در فضای سبز موجود شهر درختکاری کنیم. وی با اشاره به اینکه در بحث تصفیه پساب نیز شهرداری ورود پیدا کرده و اکنون تصفیه خانه شمال و جنوب شهر فعال است، گفت: بر این اساس می توانیم علاوه بر حفظ و نگهداری فضای سبز موجود، در جهت توسعه درختکاری نیز اقدام کنیم. شهردار اصفهان افزود: همه مردم، مدیران، دولتمردان در داخل یک قایق هستیم و باید با مشارکت یگدیگر در جهت آبادانی شهر و کشور فعالیت کنیم.

جمالی نژاد تصریح کرد: اگر شهر آلوده باشد همه متضرر می شویم بنابراین همه باید همت کنیم تا این مشکلات را رفع نماییم. وی خاطرنشان کرد: در بحث درختکاری تنها شهرداری، سپاه و بسیج نباید وارد شود بلکه همه شهروندان باید در این جهت فعال شوند.

example-image

شهردار اصفهان اظهار کرد: اگر هر شهروند ۱۰ درخت در هفته درختکاری بکارد در جهت بهبود محیط زیست شهر کمک بزرگی کرده است. جمالی نژاد با اشاره به اینکه باید مباحث از حالت شعاری خارج و عملیاتی شود، گفت: نباید همه کارها را به شهرداری محول کرد یقینا وظیفه شهرداری توسعه فضای سبز خواهد بود اما هر شهروند باید یک شهردار باشد و در اجرای فعالیت ها به شهرداری کمک کند.

وی به کاشت ۲۳۰ هزار نهال در شهر اصفهان به یاد ۲۳۰ هزار شهید اشاره کرد و افزود: امسال هفته درختکاری متفاوت خواهد بود و به یاد شهیدان درخت کاشته می شود. شهردار اصفهان از شهروندان خواست تا امسال نذر درخت را در برنامه های خود قرار دهند و به یاد شهیدان حداقل هر شهروند ۱۰ درخت در شهر بکارد.

بنا بر این گزارش، شهردار اصفهان همراه با جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) و مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان تعدادی درخت به یاد شهدای صدا و سیمای مرکز اصفهان در این محل غرس کردند.

  منبع : خبرگزاری ایمنا
  10:45   شنبه 15 اسفند 1394  
 نظرات