اخبار   
 

 پاسداری از طبیعت، بهترین راه برای خنک نگه‌داشتن زمین

کارشناسان مطالعات آب‌وهوایی در گزارشی اعلام کردند که حفاظت از طبیعت بهترین روش برای خنک نگه‌داشتن زمین است. به گزارش ایسنا، گروهی از سازمان‌های مردم‌نهاد بر پایه‌ی بررسی‌های اخیر اعلام کردند: بهترین و منطقی‌ترین روش برای مقابله با گرمایش جهانی، نیرومندسازیِِ ساکنانِ بومی جنگل‌ها، کاهش ضایعات مواد خوراکی و کاهش مصرف گوشت است ...

پاسداری از طبیعت، بهترین راه برای خنک نگه‌داشتن زمین

کارشناسان مطالعات آب‌وهوایی در گزارشی اعلام کردند که حفاظت از طبیعت بهترین روش برای خنک نگه‌داشتن زمین است. به گزارش ایسنا، گروهی از سازمان‌های مردم‌نهاد بر پایه‌ی بررسی‌های اخیر اعلام کردند: بهترین و منطقی‌ترین روش برای مقابله با گرمایش جهانی، نیرومندسازیِِ ساکنانِ بومی جنگل‌ها، کاهش ضایعات مواد خوراکی و کاهش مصرف گوشت است.

حفظ اکوسیستم‌های جنگل‌های طبیعی، امنیت حقوق زمین برای ساکنان بومی و نیز اصلاح سیستم غذای جهانی می‌تواند تا اواسط قرن، حجم انتشار گازهای گلخانه‌ای را به میزان ۴۰ درصد کاهش دهد و به بشر در پیشگیری از وقوع فاجعه آب و هوایی کمک کند.

در این گزارش آمده‌ است: تقریبا نیمی از کاهش حجم گازهای گلخانه‌ای از افزایش ظرفیت جنگل‌ها و زمین‌های باتلاقی در جذب گاز کربن دی‌اکسید محقق می‌شود. در شرایط فعلی، زمین در مسیر افزایش سه تا چهار درجه‌ای دما فراتر از دوره پیش از صنعتی شدن قرار دارد. این درحالیست که در اجلاس هفته گذشته سازمان ملل متحد افزایش دما نهایتا به میزان ۱.۵ درجه سانتی‌گراد بی‌خطر اعلام شد.

پدیده جنگل‌زدایی که عامل انتشار حدود یک پنجم از گازهای گلخانه‌ای است، موجب شده گرمای جهانی به دو طریق تشدید شود. نخست، ظرفیت زمین در جذب کربن دی‌اکسید را کاهش می دهد و دوم اینکه حجم بالایی از گازهای افزایش دهنده دما را آزاد و وارد جو زمین می‌کند.

به گزارش ژاپن تودی، کارشناسان همچنین معتقدند افراد بومی نقش مهمی در حفظ جنگل‌ها دارند. افرادی که در مناطق جنگلی و اطراف آن زندگی می‌کنند از این مناطق حفاظت می‌کنند. همچنین این افراد نه تنها باید از حق زمین برخوردار باشند بلکه منابع لازم برای حفاظت از این زمین‌ها نیز باید به آنان داده شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  12:30   سه شنبه 24 مهر 1397  
 نظرات