اخبار   
 

 ممنوعیت استعمال مواد دخانی در همه‌ی ساختمان‌های همگانیِ آمریکا

مرکز توسعه‌ی شهری و مسکن آمریکا، از اجرای قانون تازه‌ای در این کشور خبر داد که به موجب آن، مصرف همه‌ی فرآورده‌های دخانی در ساختمان‌های همگانی ممنوع می‌شود. بر پایه‌ی این قانون تازه، استعمال محصولات دخانی در تمامی واحدهای مسکونی، فضاهای مشترک داخلی و ساختمان‌های اداری ممنوع می‌شود. همچنین، افراد اجازه ندارد در فاصله‌ی هفت‌متریِ این ساختمان‌ها به استعمال مواد دخانی اقدام کنند ...

ممنوعیت استعمال مواد دخانی در همه‌ی ساختمان‌های همگانیِ آمریکا

مرکز توسعه‌ی شهری و مسکن آمریکا، از اجرای قانون تازه‌ای در این کشور خبر داد که به موجب آن، مصرف همه‌ی فرآورده‌های دخانی در ساختمان‌های همگانی ممنوع می‌شود. بر پایه‌ی این قانون تازه، استعمال محصولات دخانی در تمامی واحدهای مسکونی، فضاهای مشترک داخلی و ساختمان‌های اداری ممنوع می‌شود. همچنین، افراد اجازه ندارد در فاصله‌ی هفت‌متریِ این ساختمان‌ها به استعمال مواد دخانی اقدام کنند.

طبق اعلام مرکز توسعه شهری و مسکن آمریکا، تمامی کودکان باید از این حق برخوردار باشند که در محیط ایمن، سالم و عاری از دود مواد دخانی زندگی کنند. همچنین منع استعمال مواد دخانی نشان دهنده تعهد به ایجاد جامعه سالم است.

انتظار می‌رود با اجرایی شدن صحیح این قانون به میزان ۱۵۳ میلیون دلار در پیشگیری از وقوع آتش سوزی و تعمیرات ناشی از آن صرفه جویی شود. علاوه بر این، این قانون نه تنها به لحاظ مالی سودآور است بلکه سلامت هزاران نفر از افرادی که در ساختمان‌های عمومی رفت و آمد دارند حفظ می‌کند.

به گزارش نیچرورلدنیوز، هر سال در آمریکا ۱۰۰ هزار مورد آتش سوزی به دلیل استعمال مواد دخانی به وقوع می‌پیوندد که این آتش سوزی‌ها به مرگ بیش از ۵۰۰ تن منجر می‌شود و نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار خسارت مستقیم به ساختمان وارد می‌کند.

example-image
  منبع : خبرگزاری ایسنا
  18:03   شنبه 13 آذر 1395  
 نظرات