اخبار   
 

 صدور مجوز قطع درخت از سوی شهرداری شیراز + سند

پس از آتش‌سوزی در باغ فرزانه‌ی شیراز و قطع درختان خیابان میرزای شیرازی این شهر، بار دیگر مجوزی مبنی بر قطع بخشی از درختان از سوی مدیریت شهری شیراز صادر شده است ...

صدور مجوز قطع درخت از سوی شهرداری شیراز + سند

پس از آتش‌سوزی در باغ فرزانه‌ی شیراز و قطع درختان خیابان میرزای شیرازی این شهر، بار دیگر مجوزی مبنی بر قطع بخشی از درختان از سوی مدیریت شهری شیراز صادر شده است.

ه گزارش خبرنگار معماری نیوز، وجود باغات وسیع در داخل و خارج شهر شیراز، یکی از نکات بارز و افتراق این کلانشهر با بسیاری از شهرهای دیگر ایران است اما متاسفانه مدیران شهری شیراز سعی دارند قدم جای پای مدیران برخی دیگر از کلان شهرها از جمله پایتخت بگذارند و بی‌رحمانه در مسیر تخریب باغات و فضای سبز حرکت نمایند.

بر اساس اخبار رسیده، رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در نامه‌ای اعلام کرده که با توجه به بررسی به عمل آمده قطع سه اصله درخت سرو که در زیربنای آتی‌الاحداث واقع شده است طبق بند ج ماده 5 آیین‌نامه قانون اصلاح لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها با حضور ناظر فضای سبز منطقه بلامانع است.

البته اخذ این تصمیمات غیرمنطقی در حالی صورت می‌گیرد که مقام معظم رهبری هم نسبت به تخریب باغات، جنگل‌ها و مراتع ابراز نگرانی نموده‌اند و تاکید جدی بر حفظ باغات و فضای سبز داشته‌اند.

رهبر انقلاب چندی پیش در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران منابع طبیعی و حفظ محیط زیست، با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست یک وظیفه حاکمیتی است، افزودند: تهیه سند ملی برای محیط زیست، پیوست محیط زیستی برای همه طرح‌های عمرانی، صنعتی و تجاری، پالایش و بازنگری قوانین برای جرم‌انگاری تخریب محیط زیست، و تقویت نظارت‌های بی‌اغماض از مهمترین راهکارها برای حفظ محیط زیست و مقابله با سود جویان و قانون شکنان است.

حال این سوال پیش‌می‌آید در حالی که یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری، برخی مسئولان ارشد کشور و جامعه شهری حفظ فضای سبز و محیط زیست است مدیران شهری با چه مجوزی سعی در تخریب درختان دارند؟

گویا پس از تهران، شهر شیراز هم می‌خواهد صاحبان اصلی خود را (سرو شیراز) از حضور در شهر محروم کند و به جای سرو‌های سر به فلک کشیده، تیرآهن و ساختمان‌های سیمانی را روانه آسمان شهر راز کند.

و در پایان باید به این نکته اشاره داشت که همیشه اولین و ساده‌ترین راه نمی‌تواند منطقی و اصولی‌ترین راه بشمار آید و شاید دیگر زمان آن فرارسیده باشد تا مدیریت شهری شیراز هم بر اساس استانداردها و علم روز حرکت کند چرا که در مدیریت شهری جدید و حتی برخی از شهرهای ایران به جای قطع، درختان را به مکانی دیگری انتقال می‌دهند.

تصویر سند :



  منبع : وبگاه معماری‌نیوز
  14:14   سه شنبه 1 تیر 1395  
 نظرات    
 
مهدی ریاست فرد 04:49 چهارشنبه 2 تیر 1395
0
 مهدی ریاست فرد
پول  چه کار ها که نمی کنه  تو همه جای دنیا یا درخت رو با دستگاه های پیشرفته جابحا می کنن یا طراحی رو بر اساس وضعیت موجود انجام می دهند ولی تو ایران شماره حساب شهرداری همه این کار ها رو سه صوته انجام می دهد