اخبار   
 

 برگزیده شدنِ یک دانشمند ایرانی به ریاست یکی از بخش‌های IEEE

دکتر مهتا مقدم، پژوهشگر ایرانی و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به ریاست یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد «مهندسان برق و الکترونیک» ( IEEE) برگزیده شد. به گزارش وبگاه رسمی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دکتر مقدم، پژوهنده و استاد دانشکده‌ی مهندسی «ویتربی» در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) به ریاست یکی از زیرشاخه‌های بنیاد IEEE رسیده است ...

برگزیده شدنِ یک دانشمند ایرانی به ریاست یکی از بخش‌های IEEE

دکتر مهتا مقدم، پژوهشگر ایرانی و استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، به ریاست یکی از زیرمجموعه‌های بنیاد «مهندسان برق و الکترونیک» ( IEEE) برگزیده شد. به گزارش وبگاه رسمی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، دکتر مقدم، پژوهنده و استاد دانشکده‌ی مهندسی «ویتربی» در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) به ریاست یکی از زیرشاخه‌های بنیاد IEEE رسیده است.

این زیرمجموعه که " APS" نام دارد، در زمینه تجزیه، تحلیل طراحی، توسعه و اندازه‌گیری امواج الکترومغناطیسی و رادیویی فعالیت می‌کند و با داشتن بیش از هشت هزار عضو، یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های موسسه "IEEE" است. وی قرار است از تاریخ یک ژانویه سال ۲۰۱۹ میلادی به مدت یک سال به عنوان رئیس منتخب و از ژانویه ۲۰۲۰ به عنوان رئیس رسمی و آتی APS فعالیت کند.

"موسسه مهندسان برق و الکترونیک" که معروف به " IEEE " است، یک سازمان بین‌المللی حرفه‌ای و سازمان غیرانتفاعی در شهر نیویورک است. مرکز اجرایی این موسسه نیز در ایالت "نیوجرسی" آمریکا قراردارد. این موسسه در سال ۱۹۶۳ میلادی از ادغام "موسسه مهندسان برق آمریکا" و "موسسه مهندسان رادیو" به وجود آمد. " IEEE " ازسال ۲۰۱۸ میلادی تاکنون با داشتن بیش از ۴۲۳ هزار عضو در بیش از ۱۶۰ کشور در سراسر جهان، به عنوان بزرگترین موسسه تخصصی و حرفه‌ای دنیا فعالیت می‌کند. از اهداف این موسسه، پیشرفت فنی و آموزشی در مهندسی برق و الکترونیک، ارتباطات از راه دور، مهندسی رایانه و رشته‌های مرتبط است.

مهتا مقدم در دانشکده برق دانشگاه کالیفرنیا "ویتربی یو.اس‌.سی" مدیر "سیستم‌های" مایکروویو، حسگرها و آزمایشات تصویربرداری"(MiXIL) است. دانشکده مهندسی "ویتربی یواس‌سی"(Viterbi School of Engineering) یکی از دانشکده‌های دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(یواس‌سی)، است که به پاس کمک مالی ۵۲ میلیون دلاری از اندرو ویتربی، مهندس برق آمریکایی-ایتالیایی بدین نام تغییر یافته است. وی همچنین مدیریت تحقیقات خلاقانه‌ این دانشکده و مرکز تحقیقات آب‌وهوای خشک را بر عهده دارد.

محور تحقیقات مهتا مقدم در حوزه سیستم‌های رادار، مایکروویو، برنامه‌های کاربردی محیط زیست، تصویربرداری پزشکی و سیستم‌های نظارت بر عمل جراحی است. این محقق ایرانی در سال۲۰۱۶ از سوی ناسا جایزه افتخار کسب کرد. مقدم بیش از ۱۰۰ مقاله بازبینی‌شده و بیش از ۳۰۰ مقاله در کنفرانس‌ها دارد. وی اخیرا به سردبیری مجله "IEEE Antennas and Propagation" نیز برگزیده شده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  09:18   پنجشنبه 10 آبان 1397  
 نظرات