اخبار   
 

 تونل برق شیخ‌بهایی ـ مصلی در تهران به بهره‌برداری رسید

قائم‌مقام معاونت طرح و توسعه‌ی شرکت برق منطقه‌ای تهران، از ساخت تونل و کابل زیرزمینی شیخ‌بهایی ـ مصلی با ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار خبر داد ...

تونل برق شیخ‌بهایی ـ مصلی در تهران به بهره‌برداری رسید

قائم‌مقام معاونت طرح و توسعه‌ی شرکت برق منطقه‌ای تهران، از ساخت تونل و کابل زیرزمینی شیخ‌بهایی ـ مصلی با ۷۰۰میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به‌ گزارش ایرنا از وزارت نیرو، جلال موسوی جهرمی افزود: با نصب کابل زیرزمینی ۲۳۰ کیلوولت بین پست‌های شیخ‌بهایی و مصلی، علاوه بر کمک به حفظ محیط زیست و زیبایی شهر تهران، قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق تهران نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش رشد بار و نیاز مصرف شبکه، ضرورت ساخت یک مدار کابل ۲۳۰ کیلوولت بین پست شیخ‌ بهایی- مصلی احساس می شد.

موسوی بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، کابلی زمینی به طول چهار کیلومتر از پست شیخ‌بهایی به سوی پست مصلی کشیده شد؛ علاوه بر آن، دو خط هوایی ذکر شده نیز برای افزایش ظرفیت توان بهره‌برداری به هم متصل شد و پس از انجام تست‌های فنی نهایی، در مدار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: عملیات کابل‌کشی این پروژه نزدیک به ۱۰ ماه به طول انجامید و با توجه به اینکه هزینه نصب هر کیلومتر کابل زیرزمینی با احتساب هزینه تونل، یراق‌آلات، کابل، تعمیرات جانبی و نصب، حدود ۱۷۰ میلیارد ریال است، این پروژه در مجموع ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه دربرداشت.



در همین پیوند، مدیر امور دیسپاچینگ منطقه ای برق تهران گفت: افزایش قابلیت اطمینان شبکه و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، کمک به حفظ محیط زیست و زیبایی شهری از مهم‌ترین اهداف انجام این طرح بود.

احمد جمالیان ادامه داد:‌ کابل زمینی مورد اشاره برای انجام تست‌های گوناگون، از طرف پست‌های مصلی و شیخ‌بهایی تحت تانسیون ۲۳۰ کیلوولت قرار گرفت. هر تجهیزی که فقط تحت ولتاژ باشد، اصلاحا تحت تانسیون نامیده می شود.

به گزارش ایرنا، این تونل از زیر خیابان های شیخ بهایی، حکیم خانی، اتوبان کردستان، سید جمال الدین اسدآبادی، شهروز، گنجی، ولی عصر، گاندی، آفریقا و شمال اتوبان رسالت گذشته وارد پارکینگ بیهقی شده و سپس به پست مصلی می رسد.

شرکت برق منطقه ای تهران به جمعیتی افزون بر ۱۷ میلیون نفر در سه استان تهران، البرز و قم و بیش از هشت میلیون مشترک برق خدمت رسانی می کند.

  منبع : خبرگزاری ایرنا
  13:45   یکشنبه 6 تیر 1395  
 نظرات