اخبار   
 

 جزئیات ساخت نیروگاه برق در پشت بام منازل

یک مقام مسئول از توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق خورشیدی خانگی در ایران خبر داد و اعلام کرد: تعداد این نسل جدید نیروگاه‌ها در پشت بام ساختمان‌ها افزایش می یابد...

جزئیات ساخت نیروگاه برق در پشت بام منازل

یک مقام مسئول از توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک برق خورشیدی خانگی در ایران خبر داد و اعلام کرد: تعداد این نسل جدید نیروگاه‌ها در پشت بام ساختمان‌ها افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سامان میرهادی درباره برنامه های جدید نصب و راه اندازی نیروگاه های مقایس کوچک برق خورشیدی در کشور، گفت: فنآوری انرژی خورشیدی که انرژی نا محدودی است در جهان در دو شاخه اصلی شامل موضوع‌های حرارتی و تولید انرژی الکتریکی در حال استفاده است.

مدیر دفتر انرژی خورشیدی سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه در کشورهایی که فاقد منابع انرژی فسیلی زیاد هستند، رویکرد بیشتری به سمت انرژی‌های نو وجود دارد و به‌عنوان یک منبع جدی به آن نگاه می‌کنند، تصریح کرد: رویکرد جهان در افق‌های ۲۰۲۵ میلادی و بیشتر برای استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر و انرژی خورشیدی جدی‌تر می‌شود اما دلیل حرکت کند ما در زمینه انرژی خورشیدی به اقتصاد انرژی باز می‌گردد.

این مقام مسئول، افزود: وقتی هزینه انرژی الکتریکی درمقایسه با دیگر هزینه‌های مردم همچون تلفن همراه کمتر باشد و به شکل بسیار ارزان در اختیار مردم قرار گیرد، کمتر کسی برای مصرف بهینه٬ صرفه‌جویی در مصرف آن و استفاده از انرژی‌های نو اهتمام می‌ورزد.

وی با تاکید بر اینکه حل موضوع اقتصاد انرژی الکتریکی یکی از دغدغه‌های دست‌اندرکاران صنعت برق کشور است، اظهار داشت: وزارت نیرو در طول دو سال گذشته برنامه های جدیدی بریا احیای تولید برق پاک در کشور اتخاذ کرده است.

میرهادی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی برق حاصل از انرژی‌های نو به ۴۶۳ تومان و قانون دریافت عوارض برق به‌منظور توسعه و تولید برق پاک، بیان کرد: سال گذشته با برخورداری از قانون عوارض برق و با حمایت مجلس، وزارت نیرو و توانیر از محل عوارض برق به نصب سلول‌های فتوولتائیک اقدام شد و حدود ۷۵۰۰ کیلووات پنل خورشیدی در تعدادی از مدارس، مساجد، ساختمان‌های شرکت برق منطقه‌ای، توزیع برق و ساختمان‌های اداری نصب شد.

به گفته این مقام مسئول امسال مطابق بند "و" تبصره ۱۱ بودجه ۱۳۹۳ وزارت نیرو مکلف شد که با مشارکت ۵۰ درصدی مشترکان، انرژی‌های تجدید پذیر و سامانه‌های کوچک خورشیدی را بر روی پشت بام‌ها گسترش دهد که اولویت و سیاست وزارت نیرو نصب این سامانه‌ها برای مشترکان خانگی بود.

وی اظهار داشت: سال گذشته در یک‌هزار نقطه پنل خورشیدی از ظرفیت ۱.۵ کیلوواتی برای مشترکان نمونه خانگی تا ۱۰۰ کیلوواتی برای اداره‌ها و مراکز بزرگ نصب شده است.

  منبع : مهر
  08:32   یکشنبه 12 بهمن 1393  
 نظرات