اخبار   
 

 بدون سازندگان باصلاحیت، کیفیت ساختمان‌ها افزایش نمی‌یابد

رییس انجمن سازندگان ساختمان استان تهران با اشاره به این که برابر آخرین نامه‌ی معاون وزیر راه و شهرسازی، همه‌ی ساختمان‌های کشور باید دارای شناسنامه‌ی فنی و ملکی باشند، افزود: در این شناسنامه، کیفیتِ ساخت‌وساز، نوع مصالح و بیمه‌ی تضمین کیفیت ثبت می‌شود. وی همچنین گفت: شناسنامه‌ی فنی و ملکی ساختمان باید از سوی سازنده‌ی ذی‌صلاح آماده و در پایان پروژه، تمامی بخش‌های این شناسنامه پُر شود ...

بدون سازندگان باصلاحیت، کیفیت ساختمان‌ها افزایش نمی‌یابد

رییس انجمن سازندگان ساختمان استان تهران با اشاره به این که برابر آخرین نامه‌ی معاون وزیر راه و شهرسازی، همه‌ی ساختمان‌های کشور باید دارای شناسنامه‌ی فنی و ملکی باشند، افزود: در این شناسنامه، کیفیتِ ساخت‌وساز، نوع مصالح و بیمه‌ی تضمین کیفیت ثبت می‌شود؛ و کسانی که ملکی را خریداری می‌کنند، با تمامی مشکلات آن در مواقع اضطراری آشنا هستند. وی همچنین گفت: شناسنامه‌ی فنی و ملکی ساختمان باید از سوی سازنده‌ی ذی‌صلاح آماده و در پایان پروژه، تمامی بخش‌های این شناسنامه پُر شود.

رییس انجمن سازندگان ساختمان استان تهران به بازرسی‌های مکرر از گود برداری‌های ساختمان اشاره کرد و گفت: حدود ۸۵ درصد از گودبرداری‌های خطرناک در ساختمان‌های مختلف توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران انجام می‌شود.

سعادت نژاد اظهار داشت: بازرسی‌های ساختمان طی دوسال گذشته تا به امروز زمینه ساز افزایش کیفیت ساخت وساز‌ها در استان تهران شده است، اما تا زمانیکه این ساخت و ساز‌ها توسط کارگران افغانی و سازندگان بدون صلاحیت انجام شود هیچ‌گونه تضمینی برای کیفیت و افزایش عمر مفید ساختمان‌ها نیست.

وی توضیح داد: تکنولوژی‌های خوبی برای انجام گودبرداری‌های ساختمان‌های بزرگ وارد کشور شده اما به محض اینکه متوجه شویم یک گودبرداری عمیق در استان تهران درحال انجام است، خیلی سریع کارشناسان مربوطه برای نظارت احضار می‌شوند.

با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : شورای مرکزی نظام مهندسی
  13:09   دوشنبه 6 شهریور 1396  
 نظرات