اخبار   
 

 دیوارها از نظر میزان اتلاف انرژی رده‌بندی می‌شوند

عضو هیأت مدیره‌ی انجمن تولیدکنندگان محصولات سبک و عایق ساختمانی با انتقاد از اتلاف انرژی در کشور گفت: در شرایط کنونی اتلاف انرژی در کشور به ‌قدری از حد و اندازه گذشته، که بی‎توجهی به این موضوع بی‌مبالاتی است ...

دیوارها از نظر میزان اتلاف انرژی رده‌بندی می‌شوند
■ هدررفت انرژی از حد و اندازه گذشته است


عضو هیأت مدیره‌ی انجمن تولیدکنندگان محصولات سبک و عایق ساختمانی با انتقاد از اتلاف انرژی در کشور گفت: در شرایط کنونی اتلاف انرژی در کشور به ‌قدری از حد و اندازه گذشته، که بی‎توجهی به این موضوع بی‌مبالاتی است.

شهریار ظهوری در گفت و گو با «صما» با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای کشور نه به واسطه خودروها، بلکه به دلیل مصرف بالا و اتلاف انرژی در ساختمان‎ها بسیار آلوده شده اند، افزود: برای کاهش مصرف انرژی باید استفاده از فناوری‌ها در تمام زمینه‎ها باید توسعه یابد و پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه در یک مقطعی دوجداره کردن شیشه‌ها انجام شد و تاثیرخوبی در جلوگیری از اتلاف انرژی داشت افزود: با این حال ما درباره دیوارها و سقف‎ها و یا سیستم موتورخانه‌ها فکری نکرده‌ایم. پس باید تمام اجزای ساختمان شامل پنجره‌ها، دیوارها، کف، موتورخانه و... با هم دیده شود و نمی‎شود فقط روی یک قسمت تمرکز کرد.

ظهوری با بیان اینکه در مقررات ملی ساختمان چارچوب‌ها به درستی تعریف شده است، اظهار کرد: در مباحث ۱۸ و ۱۹ ‌به عایق صوت و انرژی پرداخته شده و چارچوب‌هایی هم در این بخش ها تعریف شده است. ولی تمام عوامل دخیل از جمله تولیدکننده و سازنده باید به این مهم توجه و تلاش کنند تا به‎طور روزافزون از مصالح و تکنولوژی‎های نو استفاده کنند.

وی با اشاره به چالش‎های موجود در حوزه اجرای ساختمان ها که منجر به اتلاف انرژی می‎شود، تصریح کرد: قبل از فرآیند ساخت باید مصالح باکیفیت به‌دست سازندگان برسد. پس ساخت و اجرا صرفا قسمتی از ساخت‎وساز است و قبل از آن، تولیدکنندگان باید محصولات کیفی مطابق با استانداردهای موردنیاز تولید و تحویل سازندگان بدهند.

ظهوری با بیان اینکه در بخش ساخت و ساز ضوابط و تعاریف زیادی ارائه شده اما به واسطه بی‎مبالاتی، درخصوص اجرای آنها دقت نمی‎شود، ادامه داد: برای نمونه مسکن مهر فی‎نفسه طرح بدی نبود، اما باید به درستی روی آن نظارت می‎شد و پیمانکاران خوبی این واحدها را می‌ساختند.

وی با انتقاد از ریزش ساختمان‌ها در زلزله کرمانشاه عنوان کرد: ما در کرمانشاه به دلیل عدم نظارت دقیق مهندسان، با تخریب ساختمان‎ها به ویژه دیوارها مواجه شدیم. درواقع اگرچه در بسیاری از ساختمان‎ها اسکلت فرونریخت، اما دیوارها فروریخت.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان محصولات سبک و عایق ساختمانی با بیان اینکه فرآیند ساختمان سازی فقط محدود به اسکلت ساختمان نیست و یک فرآیند کلی را دربرمی گیرد که دیوارها نقش مهمی در این بخش دارند گفت: باید درخصوص نوع دیوارهای کاربردی از منظر عایق و استاندارد بودن دقت شود.

قائم مقام مدیر عامل شرکت آپتوس ایران اظهار کرد: ما در این شرکت پیمانکاری تلاش می کنیم تا در اجرای دیوار ساختمان‌ها مباحث ۱۸ و ۱۹ مقررات ملی ساختمان را اجرایی کنیم.

وی در پایان اعلام کرد: ما در حال تدوین اسنادی در انجمن تولیدکنندگان محصولات سبک و عایق ساختمانی هستیم تا دیوارها را از نظر میزان مصرف انرژی رده‌بندی ‌کنیم. تولید این دیوارها در دستور کار ما قرار گرفته و در زمینه فعالیت های پیمانکاری سعی می‌کنیم تا از تمام بضاعت خود برای اجرای صحیح پروژه‌ها استفاده کنیم.

  منبع : وبگاه صما
  18:09   دوشنبه 20 آذر 1396  
 نظرات