اخبار   
 

 تهران تحمل این همه گودبرداری عمیق را ندارد

معاون معماری و شهرسازیِ وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: کلان‌شهر تهران تحمل این همه گودبرداری‌های عمیق را ندارد؛ هرچند این اقدام‌ها با هدف توسعه‌ی شهری انجام می‌گیرد ...

تهران تحمل این همه گودبرداری عمیق را ندارد

معاون معماری و شهرسازیِ وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: کلان‌شهر تهران تحمل این همه گودبرداری‌های عمیق را ندارد؛ هرچند این اقدام‌ها با هدف توسعه‌ی شهری انجام می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی پیروز حناچی در پنجمین همایش مهندسی ژئوتکنیک افزود: ما در شورای عالی معماری و شهرسازی نگران گودبرداری های عمیق در کلانشهرها و تهران هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: وجود گودهای عمیق در لایه های زیرین شهر تهران نگرانی های زیادی به وجود آورده است که در صورت بروز حادثه هیچکس پاسخگوی پیامدهای آن نیست.

دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی یادآوری کرد: بین سال های ۹۰ تا ۹۲ برای ساخت بیش از ۱۴۰ ساختمان بزرگ در شهر تهران گودبرداری شد اما گودبرداری با این وضع و به صورت گسترده نمی تواند ادامه داشته باشد و با تعیین چارچوب های قانونی باید در این زمینه بازنگری کرد.

حناچی تاکید کرد هرگونه گودبرداری در شهرها در چارچوب های قانونی به ایجاد تعادل شهری نیازمند است و برای تعیین چارچوب های قانونی در این زمینه همکاری انجمن ژئوتکنیک و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ضروری است.

معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی گفت: متاسفانه ما از لایه های زیرین شهر تهران اطلاعات کافی نداریم؛ در حالی که حفره های بزرگی در لایه های زیرین این شهر وجود دارد و باید بسیاری از ضوابط و مقررات را برای انجام پروژه های توسعه شهری به دقت رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: حفره های فرونشست زمین در تهران همواره در شورای عالی معماری و شهرسازی بررسی می شود و بتازگی نیز نشست زمین در میدان قیام تهران در این شورا مطرح شده است.

به گزارش ایرنا، نوزدهم مهرماه امسال به علت نشت لوله انتقال آب و شکستن آن در میدان قیام فرونشست زمین رخ داد که یک مامور آتش نشان و یک کارگر ساختمانی در این حادثه جان خود را از دست دادند.



  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  19:02   چهارشنبه 26 آبان 1395  
 نظرات