اخبار   
 

 اعزام تیم فنی ـ مهندسی به مناطق زلزله‌زده

وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده، از اعزام تیم فنی ـ مهندسی و همچنین ارزیابی ابعاد زمین‌لرزه از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: حتماً در کنار مردم آسیب‌دیده از زلزله‌ی اخیر خواهیم بود و تا پایان کار همراهی خواهیم کرد، تا تمامی واحدها به بهترین شیوه‌ی ممکن و با استاندارد ساخته شوند ...

اعزام تیم فنی ـ مهندسی به مناطق زلزله‌زده
■ بهسازی و بازسازی تمام واحدهای تخریب‌شده در دستور کار دولت


وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان کرمانشاه و بازدید از مناطق زلزله‌زده، از اعزام تیم فنی ـ مهندسی و همچنین ارزیابی ابعاد زمین‌لرزه از سوی وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: حتماً در کنار مردم آسیب‌دیده از زلزله‌ی اخیر خواهیم بود و تا پایان کار همراهی خواهیم کرد، تا تمامی واحدها به بهترین شیوه‌ی ممکن و با استاندارد ساخته شوند.

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی که به منظور بازدید از مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه سفر کرده است درباره مجموعه اقداماتی که از سوی وزارت راه و شهرسازی و دولت به منظور بهسازی، ترمیم و مرمت، نوسازی و بازسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده از زلزله در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد به ارایه نکاتی پرداخت.

آخوندی با اشاره به این مطلب که رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به مناطق زلزله زده کرمانشاه وی را همراهمی می کند، گفت: بازدیدی از واحدهای تخریب شده استان کرمانشاه که در اثر زلزله تخریب شدند داشتیم. در این باره نیز هماهنگی کاملی بین وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زمینه بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: زمانیکه اقدامات امدادی و آواربرداری در مناطق زلزله پایان بگیرد و نظم در منطقه ایجاد شود، همکاران ما در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بلافاصله کار شناسایی واحدهای مسکونی آسیب دیده و تخمین و برآورد میزان خسارات وارده را آغاز خواهند کرد.

عضو کابینه دولت دوازدهم افزود: از تک تک واحدهای مسکونی آسیب دیده از زلزله توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازدید به عمل خواهد آمد و شناسایی و ارزیابی میزان خسارات انجام خواهد شد و مشخص می شود که چه واحدهایی نیاز به ترمیم و مرمت و چه واحدهایی نیاز به نوسازی و بازسازی دارند و پس از آن وارد عمل خواهیم شد.

آخوندی تصریح کرد: حتما در کنار مردم آسیب‌دیده از زلزله اخیر خواهیم بود و تا پایان کار همراهی خواهیم کرد تا تمامی واحدها به بهترین شیوه ممکن و بااستاندارد ساخته شوند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می شود بیشترین آسیب و خسارات به واحدهای مسکونی مهر استان وارد شده است، گفت: در هر صورت از تمامی واحدهای آسیب دیده بازدید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تیمی فنی- مهندسی به منظور بررسی فنی و مهندسی واحدهای آسیب‌دیده از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و همچنین معاونت مسکن و ساختمان به منطقه اعزام شده اند تا منطقه را از جهت فنی و مهندسی و مسائل مرتبط با زلزله بررسی دقیق کنند.

آخوندی خاطرنشان کرد: تیم فنی- مهندسی اعزامی از سوی وزارت راه و شهرسازی، منطقه زلزله زده را هم از جهت مباحث زیربنایی و هم واحدهای مسکونی مورد بازدید قرار خواهند داد و گزارشی در این زمینه نیز تهیه خواهد شد که مورد بررسی دقیق تر قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در هر صورت واحدهای مسکن مهر تخریب شده استان مانند سایر واحدهای آسیب دیده از زلزله، مورد بازسازی و بهسازی قرار خواهند گرفت.

با کلیک بر روی هر تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وبگاه صما
  18:49   چهارشنبه 24 آبان 1396  
 نظرات