اخبار   
 

 ساخت و گشایش مرتفع‌ترین پل معلق جهان در چین

بلندترین پل معلق جهان با ارتفاع ۱۸۵۴ فوت (۵۶۵ متر) پس از فرآیندی سه‌ساله، با هزینه‌ی ۱۵۰میلیون دلار در جنوب غربی چین گشایش یافت. به گزارش اینهبیتت، این پل معلق، استان‌های «یوننان» و «گوئیژو» را به یکدیگر پیوند داده و زمان پیمودن مسافت پنج‌ساعته‌ی میان این دو جا را به دو ساعت کاهش داده است. طول این شاهکار مهندسی، ۴۴۰۰ فوت (۱۳۴۱ متر) و ارتفاع آن برابر ساختمانی ۲۰۰طبقه است ...

ساخت و گشایش مرتفع‌ترین پل معلق جهان در چین

بلندترین پل معلق جهان با ارتفاع ۱۸۵۴ فوت (۵۶۵ متر) پس از فرآیندی سه‌ساله، با هزینه‌ی ۱۵۰میلیون دلار در جنوب غربی چین گشایش یافت. به گزارش اینهبیتت، این پل معلق، استان‌های «یوننان» و «گوئیژو» را به یکدیگر پیوند داده و زمان پیمودن مسافت پنج‌ساعته‌ی میان این دو جا را به دو ساعت کاهش داده است. طول این شاهکار مهندسی، ۴۴۰۰ فوت (۱۳۴۱ متر) و ارتفاع آن برابر ساختمانی ۲۰۰طبقه است.

ژوپینگ، مدیر این پروژه اظهار کرد: در اکتبر ۲۰۱۳ وزارت راه و ترابری سرمایه‌ای برابر ۸.۹ میلیون یوآن را برای ساخت پل منطقه بیپانجیانگ(Beipanjiang) در قالب پروژه تحقیقاتی در اختیار دانشمندان و مهندسان دانشگاههای مختلف قرار داد. پروژه ما سپس با تزریق ۶.۱ میلیون یوآن به سرمایه ۱۵ میلیون یوآن رسید. بسیاری از نهادها از جمله دانشگاه جیائوتونگ، گروه مهندسی بزرگراه گویژو و سازمان حمل و نقل گویژو برای اجرای این پروژه دست در دست هم دادند. ما از فناوری جدیدی استفاده کردیم که زمان احداث را به شکل قابل توجهی کاهش داد.

این پل با ارتفاع ۱۸۵۳ فوت رسما بلندترین پل جهان بوده و بالاتر از پل ۱۸۳۷ فوتی روی رود سیدو قرار می‌گیرد.


  منبع : خبرگزاری ایسنا
  14:07   شنبه 11 دی 1395  
 نظرات