اخبار   
 

 فرونشست زمین در یک ساختمان مسکونی در مشهد

فرونشستِ ناگهانی زمین در بخشی از حیاط یک ساختمان مسکونی در مشهد، به پدید آمدنِ گودال و افتادن خودروی سواری در آن انجامید. ایوب خجسته، سرپرست ایستگاه‌های شماره‌ی ۲۱ ، ۲۹ و ۳۸ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این باره گفت: ساکنان این خانه ساعت ۹:۲۹ صبح امروز از سامانه‌ی ۱۲۵ درخواست کمک کردند و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی نیز بی‌درنگ نجاتگران ایستگاه شماره‌ی ۳۸ را به محل حادثه در بلوار بهمن روانه کرد ...

فرونشست زمین در یک ساختمان مسکونی در مشهد

فرونشستِ ناگهانی زمین در بخشی از حیاط یک ساختمان مسکونی در مشهد، به پدید آمدنِ گودال و افتادن خودروی سواری در آن انجامید. ایوب خجسته، سرپرست ایستگاه‌های شماره‌ی ۲۱ ، ۲۹ و ۳۸ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در این باره گفت: ساکنان این خانه ساعت ۹:۲۹ صبح امروز از سامانه‌ی ۱۲۵ درخواست کمک کردند و ستاد فرماندهی آتش‌نشانی نیز بی‌درنگ نجاتگران ایستگاه شماره‌ی ۳۸ را به محل حادثه در بلوار بهمن روانه کرد.

وی اضافه کرد: در حیاط این منزل مسکونی که حدودا ۸۰ مترمربع مساحت داشت، سه چاه حفر شده بود که دو چاه تعبیه شده در قسمت ورودی و انتهایی آن فروکش کرده بود.

خجسته خاطرنشان کرد: با نشست زمین در قسمت انتهایی حیاط منزل قدیمی، مساحتی حدود ۹ مترمربع از موزائیک کف حیاط فروکش کرده بود و دو چرخ جلوی یک دستگاه خودروی سواری پژو نیز درون گودال افتاده بود.

وی در خصوص نحوه عملیات ماموران آتش‌نشانی، افزود: نجاتگران با حضور در محل بلافاصله ضمن ایمن کردن محل حادثه با استفاده از ست هیدرولیک، الوار چینی و بهره‌گیری از مهارت و تجربیات خود اقدام به رهاسازی خودرو کردند که پس از دقایقی تلاش موفق شدند خودرو را بدون ورود خسارت از گودال خارج کنند.



وی علت رخداد این حادثه را شکستگی لوله فاضلاب و نشت تدریجی آب در کف حیاط سپس فروکش کردن دهانه چاه اعلام کرد و افزود: خوشبختانه هنگام نشست زمین هیچ‌یک از ساکنان این ساختمان در اطراف محل حادثه حضور نداشتند و به کسی آسیبی نرسید.

سرپرست سه ایستگاه شماره ۲۱ ، ۲۹ و ۳۸ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به کشیدن نوار خطر در اطراف محل حادثه توسط ماموران آتش‌نشانی، گفت: ساکنان منزل تا اصلاح اساسی محل از عبور و مرور در قسمت‌های نوارکشی شده منع شدند و ماموران آتش‌نشانی پس از ارائه هشدارهای لازم به ساکنین ساختمان به عملیات خود خاتمه دادند.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  14:49   دوشنبه 1 آذر 1395  
 نظرات