اخبار   
 

 درخواست هیأت ویژه‌ی گزارش ملی حادثه‌ی «پلاسکو» از کارشناسان و مردم

هیأت ویژه‌ی گزارش ملی حادثه‌ی «پلاسکو» طی اطلاعیه‌ای از مردم و کارشناسان برای ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص دلایل و نحوه‌ی آغاز و گسترش آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان «پلاسکو» دعوت به همکاری کرد. گفتنی‌ست رییس‌جمهور در جلسه‌ی هیأت دولت در روز سوم بهمن ۱۳۹۵ وعده داد که هیأت ویژه‌ای را برای تدوین گزارش ملی حادثه‌ی ساختمان «پلاسکو» مشخص خواهد کرد، که در راستای عملیاتی‌سازیِ این وعده، روز نهم بهمن‌ماه طی حکمی، رییس، اعضا و شرح وظایف اصلی این هیأت را تعیین کرد ...

درخواست هیأت ویژه‌ی گزارش ملی حادثه‌ی «پلاسکو» از کارشناسان و مردم

هیأت ویژه‌ی گزارش ملی حادثه‌ی «پلاسکو» طی اطلاعیه‌ای از مردم و کارشناسان برای ارائه‌ی اطلاعاتی در خصوص دلایل و نحوه‌ی آغاز و گسترش آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان «پلاسکو» دعوت به همکاری کرد. گفتنی‌ست رییس‌جمهور در جلسه‌ی هیأت دولت در روز سوم بهمن ۱۳۹۵ وعده داد که هیأت ویژه‌ای را برای تدوین گزارش ملی حادثه‌ی ساختمان «پلاسکو» مشخص خواهد کرد، که در راستای عملیاتی‌سازیِ این وعده، روز نهم بهمن‌ماه طی حکمی، رییس، اعضا و شرح وظایف اصلی این هیأت را تعیین کرد.

در حکم رییس جمهور با اشاره به ایثار و فداکاری آتش‌نشانان، احساسات ملی ایرانیان و وحدت و انسجام مردم در کمک به آسیب‌دیدگان، ضرورت پیشگیری از حوادث مشابه یادآور شده و از هیئت ویژه خواسته است ظرف مدت دو ماه با بررسی علل و عوامل وقوع آتش‌سوزی و فروریختن ساختمان، درباره نحوه مدیریت محیطی حادثه، کیفیت هماهنگی دستگاه‌های مسئول مدیریت بحران، راه‌های پیشگیری از تکرار آن و اصلاحات ساختاری و مدیریتی لازم گزارش دقیق تهیه و جهت اطلاع مردم ایران منتشر کنند. کلیه دستگاه‌ها و مسئولان ذی‌ربط نیز موظف به همکاری با این هیئت شده‌اند.

علی‌اکبر آقا کوچک، سعید بختیاری،‌ فرج‌الله رجبی، شاپور طاحونی،‌ نصرالله طهماسبی،‌ محمد فاضلی،‌ سیدباقر مرتضوی،‌ رسول میرقادری و مهدی هداوند اعضای هیات ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو هستند.



بر این اساس،‌ هیات ویژه گزارش ملی حادثه پلاسکو با صدور اطلاعیه‌ای از عموم مردم وکارشناسانی که اطلاعاتی در خصوص دلایل و نحوه شروع و گسترش آتش‌سوزی و متعاقب آن فروریختن ساختمان پلاسکو دارند،‌ دعوت کرده تا این اطلاعات را در قالب فیلم، عکس،‌گزارش یا تحلیل کارشناسی از طریق ورود به تارنمای www.modares.as.ir/heiatplasco و بارگذاری در آن،‌ ارسال به پست الکترونیک به نشانی heiatplasco@modares.ac.ir،‌ ارسال به دبیرخانه هیات به نشانی تهران، جلال آل احمد،‌پل نصر_صندوق پستی ۱۴۱۱۵-۱۱۱، تلفن ۸۸۰۰۹۷۲۰ و دورنگار ۸۸۰۰۷۵۹۸ ارسال کنند.

گفتنی است، آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو حادثه‌ای بود که صبح روز پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ در چهارراه استانبول واقع در مرکز تهران رخ داد. در پی وقوع این آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو بطور کامل فرو ریخت.

example-image
  منبع : خبرگزاری ایسنا
  10:13   یکشنبه 17 بهمن 1395  
 نظرات