اخبار   
 

 آزمایش میز لرزان روی نمونه‌ی مقاوم‌سازی‌شده‌ی ایستگاه تقلیل فشار گاز

با حمایت شرکت گاز استان تهران و کارگروه کامپوزیتِ بخش سازه‌ی مرکز تحقیقاتِ راه، مسکن و شهرسازی، آزمایش میز لرزان با بهره‌گیری از روش‌های نوین مقاوم‌سازی بر روی نمونه‌ی مقاوم‌سازی‌شده‌ی ایستگاه تقلیل فشار گاز در مرکز یادشده به انجام رسید ...

آزمایش میز لرزان روی نمونه‌ی مقاوم‌سازی‌شده‌ی ایستگاه تقلیل فشار گاز
■ این آزمایش با بهره‌گیری از روش‌های نوین مقاوم‌سازی انجام گرفت


با حمایت شرکت گاز استان تهران و کارگروه کامپوزیتِ بخش سازه‌ی مرکز تحقیقاتِ راه، مسکن و شهرسازی، آزمایش میز لرزان با بهره‌گیری از روش‌های نوین مقاوم‌سازی بر روی نمونه‌ی مقاوم‌سازی‌شده‌ی ایستگاه تقلیل فشار گاز در مرکز یادشده به انجام رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی؛ یکی از روش‌های نوین مقاوم‌سازی ساختمان‌های آجری کلاف‌دار یا فاقد کلاف استفاده از بتن مسلح شده با منسوجات (TRC) می‌باشد. در این راستا مطالعات گسترده‌ای در ۸ سال اخیر در قالب پروژه‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی انجام شده است که این پروژه تحقیقاتی با حمایت شرکت گاز استان تهران، جزئی از این مطالعات می‌باشد. در این پروژه، هدف، ارائه راهکار مناسب، کارآمد، آسان و اقتصادی با استفاده از فناوری TRC جهت مقاوم‌سازی ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز TBS در سطح شهر می‌باشد.

باتوجه به اهمیت ایستگاه‌ها، این سازه‌ها باید قادر باشند در صورت وقوع زلزله‌های شدید بدون آسیب به کار خود ادامه دهند. با توجه به مطالعات و آزمایشات جامع لرزه‌ای که بر روی نمونه‌های شاهد و تقویت شده انجام شده است و با توجه به ارزیابی‌های انجام شده و نتایج بدست آمده، امروز، آزمایشی بر روی نمونه ساختمان ساخته شده بر اساس مشخصات ایستگاه‌های تقلیل فشار که با استفاده از بتن مسلح شده با شبکه الیاف مقاوم‌سازی شده است در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با موفقیت انجام پذیرفت.

طی برگزاری این آزمایش دکتر شکرچی‌زاده ریاست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طی سخنانی با توجه به رسالت مرکز در ارائه خدمات پژوهشی در بخش خصوصی انجام این قبیل آزمایش‌ها را گامی مهم در ارائه خدمات پژوهشی دانست. همچنین دکتر فرحبد مدیر بخش سازه مرکز و مهندس خواجه عطاری عضو هیات علمی بخش سازه مرکز در خصوص این آزمایش توضیحات فنی و تخصصی را ارائه نمودند. در پایان نیز مهندس محمد صالح عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز و مدیریت بهره‌برداری گاز استان تهران ضمن سخنانی از زحمات و تلاشهای مرکز در این زمینه تشکر و قدردانی نمود.

با کلیک بر روی تصویر بالا، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

ـ در همین زمینه :
بزرگ‌ترین شبیه ساز و آزمایشگاه زلزله جهان در ژاپن
بررسی رفتار لرزه‌ا‌ی به کمک میز لرزان
ارزیابی سازه‌های فولادی سرد نوردشده با دیوار برشی تحت آزمایش میز لرزان
مدل‌سازی عددی لرزه‌ای دیوار حایل با ژئوفوم
ﺑﺮرﺳﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﭼﻬﺎرﺗﺎﯾﯽ ﮔﺮوه ﺷﻤﻊ ﺑﻪ ﭘﺪﯾﺪه ﮔﺴﺘﺮش ﺟﺎﻧﺒﯽ ﻧﺎﺷﯽ از رواﻧﮕﺮاﯾﯽ
جداکننده‌ها

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  13:30   چهارشنبه 10 مرداد 1397  
 نظرات