اخبار   
 

 چکاپ لرزه‌ای مسکن مهر تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای پایش واحدهای مسکن مهر تهران، برای اطمینان از سطح مقاومت و استواریِ آن‌ها در برابر زمین‌لرزه خبر داد. حبیب‌الله طاهرخانی با بیان این که در مسکن‌های مهر پردیس و پرند از قالب‌های بتنی استفاده شده، که خطرات تخریب در برابر زمین‌لرزه مانند تخریب مسکن مهر کرمانشاه پس از وقوع زلزله را ندارند، افزود: میزان مقاومت واحدهای مسکن مهر تهران در برابر زمین‌لرزه بررسی می‌شود ...

چکاپ لرزه‌ای مسکن مهر تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی از برنامه‌ریزی برای پایش واحدهای مسکن مهر تهران، برای اطمینان از سطح مقاومت و استواریِ آن‌ها در برابر زمین‌لرزه خبر داد. حبیب‌الله طاهرخانی با بیان این که در مسکن‌های مهر پردیس و پرند از قالب‌های بتنی استفاده شده، که خطرات تخریب در برابر زمین‌لرزه مانند تخریب مسکن مهر کرمانشاه پس از وقوع زلزله را ندارند، افزود: میزان مقاومت واحدهای مسکن مهر تهران در برابر زمین‌لرزه بررسی می‌شود.

طاهرخانی درخصوص ارزیابی میزان مقاومت مسکن مهر پردیس و پرند در مقابل زلزله افزود: پس از زلزله کرمانشاه و سر پل ذهاب و برآورد میزان تخریب مسکن مهر این منطقه، مطالعات مربوط به ارزیابی سطح مقاومت این واحدها در برابر زلزله در دستور کار قرار گرفت. مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه در واحدهای مسکن مهر کرمانشاه شاهد این بودیم که پس از زلزله نمای واحدهای مسکن مهر فرو ریخت، گفت: تفاوت مسکن مهر پرند و پردیس با مسکن مهر منطقه‌ای مانند کرمانشاه این است که مسکن مهرهای اطراف تهران اغلب بلندمرتبه هستند و در ساخت آنها از قالب بتنی استفاده شده است، بنابراین شاهد این مشکلات در مسکن مهر پرند و پردیس نخواهیم بود. وی تاکید کرد: البته برای ارزیابی‌های بیشتر، مطالعات دقیق‌تری را در دستور کار قرار داده‌ایم و مقرر شده تا میزان مقاومت مسکن مهر پردیس و پرند ارزیابی شود.

طاهرخانی ادامه داد: در مسکن مهر کرمانشاه و سر پل ذهاب دیواره‌های میان‌قابی و نما را در معرض خطر دیدیم اما با توجه به اینکه در مسکن مهر پردیس و پرند از قالب‌های بتنی استفاده شده این اجزای غیرسازه‌ای در معرض خطر کمتری هستند. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: البته موضوعاتی مانند زمین‌شناسی منطقه، کیفیت اجرا و بستری که در آن ساخت‌وساز انجام شده در میزان مقاومت واحدها در برابر زلزله دخیل هستند. طاهرخانی تاکید کرد: با توجه به اینکه در تهران همواره خطر وقوع زمین لرزه وجود دارد به‌طور قطع اگر نیاز باشد، اقدامات مربوط به افزایش مقاومت در برابر زلزله برای واحدهای مسکن مهر انجام می‌شود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : روزنامه‌ی دنیای اقتصاد
  06:30   سه شنبه 5 دی 1396  
 نظرات