اخبار   
 

 برگزاری دوره‌های تخصصی ایمنی و HSE در دانشگاه انرژی ساوه

رییس مؤسسه‌ی آموزش عالی انرژی ساوه گفت: این دانشگاه به‌منظور ارتقای سطح دانش علمی، مهارت‌افزایی و بهبود فرهنگ ایمنی در سطح کشور و شهرستان ساوه، در راستای رسالت نیاز محوری جامعه، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی با ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی معتبر در زمینه‌ی ایمنی و HSE کرده است ...

برگزاری دوره‌های تخصصی ایمنی و HSE در دانشگاه انرژی ساوه

رییس مؤسسه‌ی آموزش عالی انرژی ساوه گفت: این دانشگاه به‌منظور ارتقای سطح دانش علمی، مهارت‌افزایی و بهبود فرهنگ ایمنی در سطح کشور و شهرستان ساوه، در راستای رسالت نیاز محوری جامعه، اقدام به برگزاری دوره‌های تخصصی با ارائه‌ی گواهی‌نامه‌ی معتبر در زمینه‌ی ایمنی و HSE کرده است. دکتر احمد قریب در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد، گفت: یکی از راه‌های جلوگیری از حوادث ناگوار در جوامع امروزی، آگاهی و علم به زمینه‌های شکل گیری و بروز حوادث و تکنیک‌های ایمنی است. بر همین اساس تمام این حوادث مثل آتش‌سوزی‌ها، سیلاب‌های مهیب، طوفان‌های دهشتناک، خرابی‌های بزرگ و سایر بلاهای آسمانی و زمینی می‌توانست به وقوع نپیوندد یا با درجات آسیب زایی بسیار پایین‌تر و قابل علاج اتفاق افتد.

وی افزود: از این راه، سلامتی، فرصت‌ها، ثروت‌ها و مال و جان مردم در امان می‌ماند. در این صورت مسلماً جامعه راه ترقی و توسعه را بدون چالش و موانع ریز و درشت خواهد پیمود.

قریب تاکید کرد: تنها چاره مؤثر و ماندنی آموزش‌های مداوم و آگاه‌سازی‌های متناسب با زمان و تکنولوژی است. امید است در این مسیر دانشگاه‌ها حضور خود را در میان جوامع و صنایع و در رفع مشکلات یاد شده و حصول به شهرهای شاد و سرزنده و مولد اثبات کنند.

وی در ادامه گفت: مؤسسه آموزش عالی انرژی در این رهگذر و در ضمن توصیه اکید به پایش امور ایمنی با توجه به حوادث ناگوار اخیر و بلاهای طبیعی برنامه‌هایی را با حضور اساتید برجسته به صورت رایگان در دست اجرا دارد و از کلیه علاقه مندان دعوت به عمل می‌آید به منظور بهره وری هر چه بیشتر و ارتقا سطح علمی در دوره‌های مذکور شرکت کنند.

وی به عناوین دوره‌ها اشاره کرد و گفت: دوره HSE-MS ، کارگاه ایمنی و آتش نشانی، دوره واکنش در شرایط اضطراری، ارزیابی ریسک، ایمنی ماشین آلات، پرمیت، فضای بسته و ایمنی مخازن، کمک‌های اولیه، ارگونومی (ارزیابی ریسک پوسچرهای کاری)، کار در ارتفاع، ایمنی لیفتراک‌ها و آنالیز حادثه از عناوین این دوره‌ها است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  08:20   شنبه 22 تیر 1398  
 نظرات