اخبار   
 

 گزارش مقدماتی زمین‌لرزه‌ی ۵.۹ریشتری گیلان‌غرب

رییس بخش زلزله‌ی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اعلام این که زمین‌لرزه‌ی ۵.۹ریشتری در کرمانشاه و در حوالی مرز ایران و عراق در منطقه‌ای کم‌جمعیت رخ داده است که انتظار تلفات در آن نمی‌رود، افزود: این زمین‌لرزه در دنباله‌ی روند زمین‌لرزه‌ی پیشین است و به نظر می‌رسد زمین در حال تخلیه‌ی انرژیِ به‌جامانده از ۴ آذرماه امسال است ...

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه‌ی ۵.۹ ریشتری گیلان‌غرب
■ بقایای انرژیِ زلزله‌ی ۶.۴ریشتریِ چهارم آذرماه ۹۷، در حال تخلیه است


رییس بخش زلزله‌ی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، با اعلام این که زمین‌لرزه‌ی ۵.۹ریشتری در کرمانشاه و در حوالی مرز ایران و عراق در منطقه‌ای کم‌جمعیت رخ داده است که انتظار تلفات در آن نمی‌رود، افزود: این زمین‌لرزه در دنباله‌ی روند زمین‌لرزه‌ی پیشین است و به نظر می‌رسد زمین در حال تخلیه‌ی انرژیِ به‌جامانده از ۴ آذرماه امسال است.

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش مقدماتی از زلزله امروز ۱۶ دی ماه را در کرمانشاه و در منطقه گیلان‌غرب با بزرگای ۵.۹ ریشتر اعلام کرد.

بیت اللهی گفت: امروز ۱۶ دی ماه در ساعت ۱۷.۱۱ زلزله در همان منطقه‌ای رخ داد که زلزله ۶.۴، چهارم آذرماه رخ داد. منطقه زلزله از نظر مراکز جمعیتی منطقه ای خلوتی است و نزدیک مرز ایران و عراق در جنوب غربی سرپل ذهاب و جنوب قصر شیرین واقع است.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: این زلزله در ادامه روند زلزله قبلی است و به نظر می‌رسد زمین در حال تخلیه بقایای انرژی حاصل از ۴ آذرماه سال‌جاری است.

وی افزود: البته از نظر تلفات به نظر می آید تلفات و خسارات بالا نباشد. در عین حال برای جمع‌آوری اطلاعات در حال بررسی هستیم و نتیجه متعاقبا اعلام می‌شود.

گفتنی است، زمین لرزه بزرگی به بزرگی ۶.۴ روز یکشنبه ۴ آذر ماه ساعت ۲۰:۰۷:۳۲ در مختصات رومرکزی ۳۴.۳۸۴ عرض و ۴۵.۶۹۸ طول جغرافیائی در عمق ۷ کیلومتری زمین رخ داد. این زمین لرزه در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی سرپل‌ذهاب و ۱۸ کیلومتری جنوب‌شرق قصر شیرین رخ داده بود.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  19:36   یکشنبه 16 دی 1397  
 نظرات