اخبار   
 

 آیا مردم و مسئولان با نقش سازمان‌های نظام مهندسی آشنا هستند؟

یک عضو کمیسیون عمرانِ مجلس شورای اسلامی درباره‌ی جایگاه نظام مهندسی ساختمان در پهنه‌ی ساخت‌وساز گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌عنوان بزرگ‌ترین NGO کشور در بخش ساخت‌وساز، مهم‌ترین و مؤثرترین نهادی است که می‌تواند در این عرصه در امور نظارت، طراحی و اجرا نقش‌آفرینی کند ...

آیا مردم و مسئولان با نقش سازمان‌های نظام مهندسی آشنا هستند؟
■معرفی نقش‌آفرینی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان
به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد به شهروندان


یک عضو کمیسیون عمرانِ مجلس شورای اسلامی درباره‌ی جایگاه نظام مهندسی ساختمان در پهنه‌ی ساخت‌وساز گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان به‌عنوان بزرگ‌ترین NGO کشور در بخش ساخت‌وساز، مهم‌ترین و مؤثرترین نهادی است که می‌تواند در این عرصه در امور نظارت، طراحی و اجرا نقش‌آفرینی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شهرام کوسه‌غراوی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: به علت نقش مهم سازمان نظام مهندسی ساختمان مطمئنا عملکرد آن در ارتقای کیفیت ساخت و ساز و حتی سیما و منظر شهری نقش ارزنده ای دارد.

وی تاکید کرد: از این رو باید جایگاه چنین نهاد موثری در جامعه شناخته و پذیرفته شود. این امر موجب ایجاد انگیزه در مهندسان عضو سازمان در نتیجه عملکرد بهتر آنها در عرصه ساخت و ساز می شود.

این نماینده مجلس همچنین اظهار کرد: آنچه این روزها باید مورد توجه مسئولان و روسای سازمان‌های نظام‌مهندسی قرار گیرد توجه به بحث آموزش است که تا حدی مغفول واقع شده است. همچنین سازمان‌های نظام‌مهندسی‌ساختمان در بحث فرهنگسازی و تلاش برای افزایش شناخت مردم از خدمات و نقش ارزنده این سازمان در طول ۲۲ سال فعالیت عملکرد قابل دفاعی ندارند.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

غراوی تاکید کرد: وجود ساختمان های باکیفیت در سطح شهرها به ویژه در شهر تهران نشان از وجود مهندسان توانا و عملکرد سازمان های نظام مهندسی است که توانسته اند وظایف خود را به ویژه در بحث طراحی، نظارت و اجرا به خوبی ایفا کنند اما قطعا در این میان نقاط ضعفی هم وجود دارد.

وی در ادامه بیان کرد: طبیعتا در بین مهندسان کسانی هستند که به هر دلیلی در بحث طراحی، نظارت و اجرا مرتکب سهل انگاری می شوند. مطمئنا این ضعف ها باید مرتفع شود اما نباید اشتباه و کم کاری این عده را به کل سیستم تعمیم داد و موجب بی اعتمادی مردم به یک سازمان با عملکرد مثبت شد.

غراوی همچنین در خصوص افق پیش روی سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز گفت: با توجه به اینکه مسئولان بسیاری در دولت و حکومت عضو سامان های نظام مهندسی هستند از جمله مهندس بی طرف، مهندس غرضی، مهندس رجبی و... امید می رود این افراد به عنوان یک برند بتوانند در این عرصه موثر باشند و جایگاه واقعی سازمان را به جامعه بشناسانند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: تا زمانی که سازمان نظام مهندسی ساختمان به جایگاه واقعی خود دست نیابد اهداف و پلن‌های تعیین شده در قانون به طور کامل محقق نخواهد شد. پس برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز و افزایش ایمنی در ساختمان ها باید نقش ارزنده سازمان‌های نظام‌مهندسی به مردم و مسئولان شناسانده شود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  09:18   شنبه 1 مهر 1396  
 نظرات