اخبار   
 

 ۲۰درصد تا افتتاح آزادراه تاریخی تهران ـ شمال

پیگیری‌های جدی وزارت راه و شهرسازی در طول سال‌های گذشته به نتیجه نزدیک شده و به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک امکان آن وجود خواهد داشت که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور به مرحله‌ی بهره‌برداری برسد، تا در کنار دیگر ارثیه‌های کلانی که از گذشته مانده، افتخار سامان‌دهی و به سرانجام رساندنِ آزادراه تهران ـ شمال نیز به عنوان طرحی که افتتاح آن باورنکردنی به نظر می‌رسید، به وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم برسد ...

۲۰درصد تا افتتاح آزادراه تاریخی تهران ـ شمال

پیگیری‌های جدی وزارت راه و شهرسازی در طول سال‌های گذشته به نتیجه نزدیک شده و به نظر می‌رسد در آینده‌ی نزدیک امکان آن وجود خواهد داشت که یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی کشور به مرحله‌ی بهره‌برداری برسد.

به گزارش ایسنا، از اواسط دهه ۷۰ که طرح کشیدن آزادراهی میان تهران و استان‌های شمالی نهایی شد تا آغاز به کار دولت یازدهم هرچند دولت‌های مخلتف برنامه ریزی هایی برای ساخت این طرح به کار بستند اما در عمل نتواستند از خود کارنامه قابل قبولی بر جای بگذارند تا در کنار دیگر ارثیه‌های کلانی که از گذشته مانده، آزادراه تهران – شمال نیز به عنوان طرحی که افتتاح آن غیرقابل باور به نظر می‌رسید به وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم برسد.

آنچه در طول سال‌های گذشته رقم خورده اما تمام تصورات سال‌های گذشته را بر هم ریخته است. با همکاری وزارت راه و بنیاد مستضعفان قطعه نخست آزاد راه تهران – شمال توانست با پیمان کاران جدید ایرانی کار خود را از سر گیرد و پیمان کار چینی بعد از مدت‌ها به مرور از این برنامه کلان خارج شود.

هرچند در برنامه‌ریزی ابتدایی بنا بود این طرح در روزهای ابتدایی سال ۹۶ به بهره برداری برسد اما شرایط خاص کار در بارندگی و شرایط جوی و ارتفاع بالای طرح باعث شد سرعت پیشروی از آنچه در ابتدا به نظر می‌رسد پایین تر باشد. با وجود این مسائل اما صحبت های جدید وزیر راه و شهرسازی نشان می‌دهد پیش از پایان یافتن عمر این دولت قطعا قطعه نخست آزادراه تهران – شمال به بهره برداری خواهد رسید.


به گفته آخوندی در حال حاضر قطعه یک این پروژه بیش از ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تا پایان دولت یازدهم این پروژه به افتتاح می‌رسد.

صحبت های آخوندی نشان از آن دارد که تابستان امسال آخرین زمان برای نهایی شدن کار اجرایی در این طرح بزرگ خواهد بود. قطعه نخست این آزادراه می‌تواند فاصله پایتخت با استان‌های شمالی را ۶۰ کیلومتر کاهش دهد و غرب تهران را مستقیما به شهرستانک متصل کند.

در گام‌های بعدی وزارت راه کار بر روی قطعه دوم این پروژه را نیز آغاز کرده و مطالعات نهایی بر روی قطعه سوم به منظور فعال کردن پیمانکاران نیز ادامه دارد، مقدماتی که می‌تواند به عملیاتی شدن وعده بزرگ ساخت کامل این آزادراه تا سال ۱۴۰۰ جامه عمل بپوشاند.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:49   یکشنبه 27 فروردین 1396  
 نظرات