اخبار   
 

 اظهارنظر غیرکارشناسیِ اعضای نظام مهندسی درباره‌ی زلزله، ممنوع

معاون مسکن و ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی، در نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، دستور ممنوعیت اظهارنظر همه‌ی اعضای استانیِ آن سازمان درباره‌ی زمین‌لرزه‌ی استان کرمانشاه را صادر کرد ...

اظهارنظر غیرکارشناسیِ اعضای نظام مهندسی درباره‌ی زلزله، ممنوع
■ تشکیل کارگروه خبره‌ی مهندسی برای ارزیابی خسارات زمین‌لرزه‌ی اخیر


معاون مسکن و ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی، در نامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، دستور ممنوعیت اظهارنظر همه‌ی اعضای استانیِ آن سازمان درباره‌ی زمین‌لرزه‌ی استان کرمانشاه را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار صما، در پی اظهار نظر تعدادی از اعضای نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و چند استان دیگر در خصوص سازه های مسکن مهر در پی زلزله سرپل ذهاب و چند شهر دیگر این استان، حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی طی نامه ای به فرج الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور (شورای مرکزی) اعلام کرد این سازمان باید همه اعضای نظام های مهندسی ساختمان کشور را از اظهار نظر غیرکارشناسی درباره مقاومت ساختمان ها در ایران منع کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در این نامه خواستار تشکیل کارگروه ویژه ای از کارشناسان خبره، دارای صلاحیت حرفه ای و پایه یک ارشد طراحی از میان اعضای نظام مهندسی ساختمان شده تا به ارزیابی خسارات وارده به ساختمان ها در پی زلزله اخیر بپردازند.


گفتنی است در روزهای ابتدایی پس از زلزله استان کرمانشاه، تعدادی از اعضای نظام مهندسی ساختمان در این استان به اظهار نظر پرداخته بودند که به ایجاد جو روانی خاصی در منطقه زلزله زده و کشور منجر شد. به عنوان نمونه یکی از اعضای نظام مهندسی ساختمان این استان اعلام کرد در زمان ساخت این واحدها، وزیر مسکن وقت دستور داده بود تا برای کاهش هزینه ها، نظارت سازمان نظام مهندسی و مجری ذی صلاح حذف شود. یکی دیگر از اعضای این تشکل استانی نیز گفته بود بزرگی زلزله استان کرمانشاه به حدی بود که هیچ سازه ای اعم از مسکن مهر و شخصی ساز تاب مقاومت در برابر آن را نداشت.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.‌

  منبع : وبگاه صما
  18:59   یکشنبه 12 آذر 1396  
 نظرات    
 
سن سی خلیلی فرد 21:17 یکشنبه 12 آذر 1396
0
 سن سی خلیلی فرد


229 قانون حمورابی بابل 4000 سال پیش
اگر معماری برای کسی خانه ای بسازد و آن را محکم نسازد و خانه فرو ریزد و صاحب خانه را بکشد، آن معمار محکوم به مرگ است
نوید فرهودی 18:35 دوشنبه 13 آذر 1396
1
 نوید فرهودی
خیلی جالب گفته شده

اعضای سازمان که با اخذ پروانه قاعدتاً صلاحیت حرفه ای آنها قانوناً و رسماً در خصوص ساختمان سازی و موارد مرتبط با آن احراز شده است نباید بر اساس استنباط خود نظری را ابراز دارند و قاعدتاً باید بر اساس مفاد این نامه ، بر اساس استنباط دیگران اظهار نظر نمایند؟!!!
فقط معلوم نیست که چرا وزارت خانه به این اعضا پروانه داده وقتی مطمئن نیست که بتونن دلایل آسیب رو تجزیه و تحلیل علمی کنن
محمدحسین مسعودی 13:03 شنبه 18 آذر 1396
0
 محمدحسین مسعودی
آفرین بر مهندس فرهودی عزیز
اگر این آقایان تازه وارد به عرصه حرفه مهندسی و سیاستمداران فاقد وجاهت لازم دست از اظهارنظر در امور تخصصی بردارند به نظرم منطقی تر است