اخبار   
 

 ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید ساخت‌وساز اماکن ویژه تا ۲ ماه آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ضعف موجود در آیین‌نامه‌ی ساخت‌وساز اماکن ویژه و همگانی کشور، ظرف دو ماه آینده، آیین‌نامه‌ی تازه را ابلاغ خواهیم کرد. محمدجعفر علیزاده امروز (۱۴ مرداد) در نشست شورای فنی استان کرمانشاه افزود: با توجه به تجارب زمین‌لرزه‌های گذشته و آسیب‌هایی که به این‌گونه ساختمان‌ها وارد شده، سال گذشته پس از زلزله‌ی کرمانشاه کار ویرایش و اصلاح این آیین‌نامه در دستور کار قرار گرفت ...

ابلاغ آیین‌نامه‌ی جدید ساخت‌وساز اماکن ویژه تا ۲ ماه آینده
■ پیشرفت ۴۰درصدی عملیات مقاوم‌سازی بیمارستان اسلام‌آباد غرب


معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به ضعف موجود در آیین‌نامه‌ی ساخت‌وساز اماکن ویژه و همگانی کشور، ظرف دو ماه آینده، آیین‌نامه‌ی تازه را ابلاغ خواهیم کرد. محمدجعفر علیزاده امروز (۱۴ مرداد) در نشست شورای فنی استان کرمانشاه، با تأکید بر این که آیین‌نامه‌ی ساخت‌وساز ساختمان‌های ویژه، همچون بیمارستان‌ها و اماکن عمومی کشور دارای ضعف‌هایی است، افزود: با توجه به تجارب زمین‌لرزه‌های گذشته و آسیب‌هایی که به این‌گونه ساختمان‌ها وارد شده، سال گذشته پس از زلزله‌ی کرمانشاه کار ویرایش و اصلاح این آیین‌نامه در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آیین نامه جدید ساخت و ساز که یک نقطه عطف در تاریخ ساخت و ساز اماکن ویژه کشور است، ظرف دو ماه آینده آماده و ابلاغ خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به زلزله ۲۱ آبان سال گذشته استان کرمانشاه و تخریب بیمارستان تازه ساز اسلام آباد غرب در این زلزله، اظهار کرد: در همان روزهای نخست پس از زلزله تیم هایی را به منظور ارزیابی میزان خسارات به این بیمارستان اعزام و اقدام به شکایت از پیمانکار کردیم.

وی با بیان اینکه در این مدت مباحث فنی نیز انجام گرفت، گفت: پس از انجام ارزیابی ها مشخص شد که تاسیسات این بیمارستان کاملا سالم مانده، لذا براساس جمع بندی مراجع تصمیم گیرنده به این نتیجه رسیدیم که این بیمارستان قابل مقاوم سازی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی هزینه مقاوم سازی این بیمارستان را ۲۰ درصد هزینه بازسازی آن دانست و افزود: همچنین زمان مورد نیاز برای مقاوم سازی این بنا یک پنجم مدت بازسازی آن خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی اقتصادی کشور نیز صلاح براین است که این بیمارستان مقاوم سازی شود.

علیزاده تاکید کرد: در این مدت زلزله‌های بزرگ را در کشورهای مختلف مورد بررسی قرار دادیم که می توان به قاطع گفت در هیچ کشور متمول دنیا نیز در چنین مواردی تصمیم به تخریب یک ساختمان بزرگ نمی گیرند.

وی با اشاره به دریافت حکم مقاوم سازی این بیمارستان از دادستان اسلام آبادغرب، عنوان کرد: پس از دریافت این حکم کار مقاوم سازی را آغاز کردیم که ۳۰ تا ۴۰ درصد هم پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: برای مقاوم سازی این بنا بیش از ۵۰ تا ۶۰ آزمایش تکمیلی را انجام دادیم و جلسات متعددی نیز با وزیر راه و شهرسازی، کارشناسان و اساتید در این رابطه داشتیم.

وی در پایان به وجود اختلاف نظرهای موجود بر سرمقاوم سازی یا بازسازی این بیمارستان اشاره کرد و یادآورشد: در این پروژه پراکنش تخصص کارشناسان را داریم، درحالیکه باید از متخصصین سازه استفاده کنیم، لذا این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  18:30   یکشنبه 14 مرداد 1397  
 نظرات