اخبار   
 

 ضرورت خروج مسکن از حیطه‌ی کالاهای سرمایه‌ای

عضو کمیسیون عمران مجلس، خروج مسکن از حیطه‌ی کالاهای سرمایه‌ای را لازمه‌ی ایجاد رونق در این بازار خواند و گفت: کاهش نرخ سودهای بانکی به افزایش ساخت‌وساز و کاهش محدودیت عرضه‌ی مسکن در جامعه می‌انجامد ...

ضرورت خروج مسکن از حیطه‌ی کالاهای سرمایه‌ای
■ ایجاد رونق در بازار مسکن، ۳۲۰ شغل را متحول می‌کند


عضو کمیسیون عمران مجلس، خروج مسکن از حیطه‌ی کالاهای سرمایه‌ای را لازمه‌ی ایجاد رونق در این بازار خواند و گفت: کاهش نرخ سودهای بانکی به افزایش ساخت‌وساز و کاهش محدودیت عرضه‌ی مسکن در جامعه می‌انجامد.

مجید کیان پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بخش مسکن حداقل با ۳۲۰ شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم در ارتباط است،گفت: راه افتادن چرخ مسکن به طورحتم به حرکت افتادن ۳۲۰ شغل منجر می شود؛از این رو باید تدابیر ویژه ای برای خروج مسکن از رکود اندیشیده شود.

نماینده مردم درود و ازنا درمجلس شورای اسلامی،با تاکید بر ضرورت کاهش نرخ سود بانکی برای رونق بازار مسکن،افزود: بازارهای موازی به ویژه بخش بانک و سودهای بانکی که ماحصلی جز رشد نقدینگی ندارد؛باید کنترل شود تا به این ترتیب رونق بازار مسکن را شاهد باشیم.

وی با انتقاد از پرداخت سودهای کلان بانکی، تصریح کرد: وقتی بانک های خصوصی سودهای سرسام آور پرداخت می کنند،هیچ جذبه ای برای تولید مسکن و سوق دادن اقتصاد و صنعت به سمت مسکن در جامعه وجود ندارد و این بازار همچنان در رکود باقی می ماند.

این نماینده مردم درمجلس دهم،کاهش سودهای بانکی نامتعارف اولین اقدام برای ساماندهی بازار مسکن خواند و گفت: سود بانکی باید یک رقمی شود؛زیرا وقتی تورم به یک رقمی شدن تمایل دارد؛نرخ سود بانکی باید همسو با این موضوع باشد.

کیان پور تاکید کرد: باید با کاهش سود بانکی بازارهای موازی را تقویت کنیم تا در نهایت منجر به کارآفرینی و رونق اقتصاد شوند.

وی با بیان این که رونق بازار مسکن با افزایش قیمت همراه نخواهد شد،ادامه داد:خروج مسکن از حیطه کالاهای سرمایه ای ضروری است، باید به سمت و سویی پیش برویم که مسکن از این نوع کالاها خارج و به سمت کالای مصرفی هدایت شود.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با بیان این که باید نقدینگی ها در بخش مسکن و اشتغال هزینه شود،افزود: اگر مسکن به عنوان کالای لوکس درنظر گرفته شود همیشه دغدغه رشد قیمت را خواهیم داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، ادامه داد: بهترین راه برای بهبود وضعیت بازار مسکن توجه به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر آن است.

  منبع : خبرگزاری خانه‌ی ملت
  15:54   سه شنبه 8 تیر 1395  
 نظرات