اخبار   
 

 یزد پایلوتِ طرح ملی نظارت کارگاهی شد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به گزینش یزد به عنوان پایلوتِ طرح ملی نظارت کارگاهی، گفت: اجرای طرح ملی نظارت کارگاهی، کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز را به دنبال دارد ...

یزد پایلوتِ طرح ملی نظارت کارگاهی شد

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به گزینش یزد به عنوان پایلوتِ طرح ملی نظارت کارگاهی، گفت: اجرای طرح ملی نظارت کارگاهی، کاهش هزینه‌های ساخت‌وساز را به دنبال دارد.

علیرضا فرشید ابتدای این هفته در نشستی خبری با اصحاب رسانه یزد که به مناسبت برگزاری نخستین همایش ملی نظارت کارگاهی در استان یزد برگزار شد، اظهار داشت: برای ما افتخار است که اولین همایش ملی نظارت کارگاهی در استان یزد برگزار شده و فصل شروع کار برای استان‌های دیگر است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه بخشی از این نظارت با همکاری شهرداری و سازمان نظام مهندسی کشور بوده است، خاطرنشان کرد: این برنامه همایش ملی یک همایش صوری نیست و نتیجه آن تبدیل به یک قانون می‌شود.

وی با بیان این مطلب که تغییر قانون نظام مهندسی حدود دو تا سه سال است که در برنامه دولت قرار گرفته است، تصریح کرد: مردم اطلاعات فنی از این قانون ندارند و چه بسا قانون طرح نظارت کارگاهی بسیاری از هزینه‌های ساخت‌وساز را پایین می‌آورد.

example-image

فرشید با بیان این مطلب که در گذشته بحث‌های استاد و شاگردی مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: در طرح نظارت کارگاهی ما جوی را ایجاد می‌کنیم که مهندس‌های جوان بیایند و برای مهندس‌های پیشین گزارش تهیه کنند.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به اینکه این طرح در کشور زمان زیادی را می‌طلبد تا مقدماتش تبدیل به قانون شود، عنوان کرد: خوشبختانه این همایش در استان یزد آغاز شده و امید داریم دستاوردها و بازخورد مناسبی در کل کشور داشته باشد.

فرشید با اشاره به نامگذاری امسال به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" گفت: یکی از بحث‌های اقتصاد مقاومتی این است که ما ساختمان‌هایی بسازیم که طول عمر بالایی داشته باشند و اقدام و عمل را از استان یزد شروع کنیم.

وی اظهار داشت: هدف از طرح نظارت کارگاهی این است که ما شاهد کاهش تخلفات در پروژه‌ها باشیم و بتوانیم کیفیت ساخت‌وساز را افزایش دهیم به طوری که طول عمر ساختمان‌ها بر مبنای ۵۰ سال عمر مفید باشد.

  منبع : خبرگزاری تسنیم
  11:25   دوشنبه 10 خرداد 1395  
 نظرات