اخبار   
 

 مقررات ملی ساختمان اصلاح می‌شود

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از اصلاح و به‌روزآوری مقررات ملی ساختمان در قالب اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کمیسیون عمران از دو ماه پیش طرح جمعی از نمایندگان و لایحه‌ی دولت درباره‌ی اصلاح و به‌روزآوری مقررات ملی ساختمان را در قالب اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان در دستور بررسی دارد ...

مقررات ملی ساختمان اصلاح می‌شود

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس از اصلاح و به‌روزآوری مقررات ملی ساختمان در قالب اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی خبر داد. علیم یارمحمدی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: کمیسیون عمران از دو ماه پیش طرح جمعی از نمایندگان و لایحه‌ی دولت درباره‌ی اصلاح و به‌روزآوری مقررات ملی ساختمان را در قالب اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی ساختمان در دستور بررسی دارد. در این طرح و لایحه که در نهایت هم در تلفیق و در هم در قالب لایحه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت قانون فعلی سازمان نظام مهندسی که مربوط به ۵۰ سال قبل است متناسب با شرایط و نیازهای روز دستخوش تغییرات اساسی در بخش‌های طراحی سازه و نما، کیفیت مصالح ساختمانی و استفاده اجباری از فناوری‌های هوشمند در زمینه ایمنی و اطفاء حریق ساختمان می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس استفاده از سیستم‌های هشدار دهنده هوشمند در ساختمان‌ها را براساس قانون جدید «اجباری» دانست.

example-image

وی اصلاح مقررات ملی ساختمان را با رویکرد پیش‌بینی نظامات فنی و مهندسی و ایمنی و تسهیل کمک رسانی در زمان وقوع حوادث مختلف در برج‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه مورد اهمیت توصیف کرد.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس پیش‌بینی جعبه کمک‌های اولیه و مخازن آب کافی برای اطفاء موثر و اولیه حریق تا زمان رسیدن سازمان‌های امداد و نجات را از دیگر ویژگی‌های اصلاح مقررات ملی ساختمان عنوان کرد.

یارمحمدی پیچیدگی‌های مسائل فنی و ایمنی ساختمان و در اولویت بودن رسیدگی به لایحه بودجه ۹۶ را موجب طولانی شدن زمان در دستور کار قرار گرفتن لایحه مذکور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دانست و افزود: به دلایل فوق‌الاشاره به احتمال زیاد مجلس از اردیبهشت یا خردادماه ۱۳۹۶ رسیدگی به جزییات لایحه اصلاح قانون سازمان نظام مهندسی را در دستور کار قرار خواهد داد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  15:45   دوشنبه 4 بهمن 1395  
 نظرات