اخبار   
 

 تلاش برای تقویت ارتباط شهرداری‌ها و نظام مهندسی

استاندار اصفهان گفت: نظام مهندسی می‌تواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان، و مکمل خوبی برای شهرداری‌ها باشد ...

تلاش برای تقویت ارتباط شهرداری‌ها و نظام مهندسی

استاندار اصفهان گفت: نظام مهندسی می‌تواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان، و مکمل خوبی برای شهرداری‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار رئیس نظام مهندسی کشور، اظهار داشت: معتقدم نظام مهندسی می‌تواند بازوی فنی و تخصصی قوی برای دولت و صنعت ساختمان و مکمل خوبی برای شهرداری‌ها و کمک کننده عالی برای مردم باشد.

وی با بیان اینکه در مجموعه نظام‌ها، نظام مهندسی ساختمان جلوتر و پیشرفته‌تر فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این سازمان می‌تواند الگویی برای سایر نظام‌ها باشد.

استاندار اصفهان رسالت نظام مهندسی را بسیار بالا خواند و گفت: بسیاری از دستورالعمل‌ها توسط خود نظام مهندسی نوشته می‌شود.

وی افزود: مدیریت استان تلاش می‌کند که ارتباط شهرداری‌ها و نظام مهندسی را قوی‌تر کند، شهرداری‌ها باید قبول کنند که کارهای تخصصی باید از سوی نظام مهندسی صورت گیرد و نظام مهندسی نیز باید قانون شهرداری‌ها را محترم شمارد.

زرگرپور اظهار داشت: مردم باید بپذیرند که نظام مهندسی یک کمک کننده است و نه تنها رقیب شهرداری نیست بلکه مکمل یکدیگر می‌باشند.

وی یادآور شد: مدیریت استان ۲۴ ساعت پس از وقوع حادثه پلاسکو جلسه استانی خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در ساختمان‌های بلند مرتبه استان تشکیل داد.


فرج اله رجبی رئیس نظام مهندسی کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: نظام مهندسی ساختمان سرمایه‌ای است که مغفول مانده و باید از این وضعیت درون‌گرا بیرون آید.

وی تأکید کرد: این سازمان باید بازوی فنی، تخصصی برای دستگاه‌های اجرایی باشد و باید به سمتی حرکت کند که داد و ستد فنی و تخصصی داشته باشد و قوانین و مقررات را نوشته و سپس دولت این قوانین را ابلاغ کند.

رجبی با بیان اینکه این سازمان کاملاً غیرسیاسی است و افرادی که در آن حضور دارند فعالیت‌های فنی و تخصصی انجام می‌دهند، افزود: افرادی هم که به این سازمان ورود می‌کنند باید توانایی‌های تخصصی و فنی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی اصفهان همواره جزو سازمان‌های برتر بوده است ولی سطح انتظارات و توقعات از این سازمان بالاتر است و برای تحقق اهداف کلان ملی و تدوین مقررات باید به نظام مهندسی ساختمان کشور کمک کند.

رئیس نظام مهندسی کشور افزود: پس از حادثه پلاسکو شهرداری‌ها پذیرفتند که رعایت قوانین نظام صنفی مهندسی امری لازم و ضروری است و مقررات تعطیل بردار نیست، بلکه چنانچه یک مجری یا ناظر، تخلف کرده باید تنبیه و مجازات شود.

  منبع : شورای مرکزی نظام مهندسی
  19:46   سه شنبه 23 خرداد 1396  
 نظرات