اخبار   
 

 ثبت فوج لرزه‌ها در استان سمنان و ۱۴ زمین‌لرزه در ۱۰ استان کشور

هفته‌ی گذشته افزون بر آن که فوج لرزه‌هایی دامغانِ استان سمنان را لرزاند، "اهل" استان فارس نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزید و ۹ استان دیگر کشور زمین‌لرزه‌هایی با بزرگای کم‌تر از ۴ را تجربه کردند. مهم‌ترین رخداد لرزه‌ای هفته گذشته زلزله‌ی ۴.۷ دامغان استان سمنان بوده است که پس‌لرزه‌های آن تا روز آدینه، ۱۴ تیرماه ادامه داشت ...

ثبت فوج لرزه‌ها در استان سمنان و ۱۴ زمین‌لرزه در ۱۰ استان کشور

هفته‌ی گذشته افزون بر آن که فوج لرزه‌هایی دامغانِ استان سمنان را لرزاند، "اهل" استان فارس نیز با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزید و ۹ استان دیگر کشور زمین‌لرزه‌هایی با بزرگای کم‌تر از ۴ را تجربه کردند. به گزارش ایسنا، مهم‌ترین رخداد لرزه‌ای هفته گذشته زلزله‌ی ۴.۷ دامغان استان سمنان بوده است که پس‌لرزه‌های آن تا روز آدینه، ۱۴ تیرماه ادامه داشت. علاوه بر آن در "اهل" استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴ رخ داد. استان‌های فارس، کرمانشاه، بوشهر، قزوین، آذربایجان شرقی، خوزستان، کرمان، هرمزگان، گلستان و اردبیل نیز زمین‌لرزه‌هایی با بزرگای بیش‌تر از ۳ و کم‌تر از ۴ را تجربه کردند. جزئیات زمین لرزه‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه، ۸ تیر

در برزک استان اصفهان زلزله ۲.۹، رفسنجان استان کرمان زلزله ۲.۹، اندوهجرد استان کرمان زلزله ۲.۵، جناح استان هرمزگان زلزله ۲.۹ و چیتاب استان کهگیلویه و بویر احمد زلزله ۲.۹ به ثبت رسید. در تازه‌آباد استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری تازه آباد، ۲۱ کیلومتری باینگان و ۲۶ کیلومتری ازگله این استان بوده است. اهل استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۲ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۳۱ کیلومتری اهل و ۳۶ کیلومتری اشکنان استان فارس و ۳۷ کیلومتری بندر مقام استان هرمزگان بوده است. شنبه استان بوشهر نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۸ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین‌لرزه در ۱۰ کیلومتری شنبه، ۲۸ کیلومتری آبدان و ۳۰ کیلومتری کاکی این استان گزارش شد.

یک‌شنبه، ۹ تیر

آوج استان قزوین زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۱۶ کیلومتری آوج، ۲۰ کیلومتری آبگرم استان قزوین و ۳۲ کیلومتری رزن استان همدان بوده است. در گلباف استان کرمان زلزله ۲.۹، کلور استان اردبیل زلزله ۲.۶، محمد آباد ریگان استان کرمان زلزله ۲.۵ و مصیری استان فارس زلزله‌های ۲.۷ و ۲.۹ رخ داد. میانه استان آذربایجان شرقی بعد از یک زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۶ کیلومتری زلزله دیگری به بزرگای ۳.۴ در عمق ۸ کیلومتری به ثبت رسید و کانون آن در ۶ کیلومتری میانه، ۱۸ کیلومتری ترک و ۳۵ کیلومتری آقکند این استان بوده است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
دوشنبه، ۱۰ تیر

هفتگل استان خوزستان با زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۱۷ کیلومتری هفتگل، ۳۲ کیلومتری قلعه تل و ۳۳ کیلومتری باغ ملک این استان گزارش شد. هجدک استان کرمان زلزله ۲.۹، شوئیسه استان کردستان زلزله ۲.۸، تیران استان اصفهان زلزله ۲.۶، بافق استان یزد زلزله ۲.۶ و اردکان استان فارس زلزله ۲.۸ به ثبت رسید. کوهبنان استان کرمان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید. کانون این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری کوهبنان و ۳۹ کیلومتری کیانشهر استان کرمان و ۴۹ کیلومتری بهاباد استان یزد بوده است. جوانرود استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۶ کیلومتری را تجریه کرد. کانون رومرکز این زمین‌لرزه در ۲۲ کیلومتری جوانرود، ۲۲ کیلومتری تازه آباد و ۲۷ کیلومتری کوزران این استان گزارش شد.

سه‌شنبه، ۱۱ تیر

لالی استان خوزستان زلزله‌ای به بزرگای ۴.۴ را تجربه کرد که عمق آن در ۱۰ کیلومتری و کانون این زمین‌لرزه در ۱۳ کیلومتری لالی، ۱۵ کیلومتری گتوند و ۲۶ کیلومتری سالند گزارش شد. در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۶، خرانق استان یزد زلزله ۲.۸، بم استان کرمان زلزله ۲.۸، جزیره هندورابی استان هرمزگان زلزله ۲.۹، سرجنگل استان سیستان و بلوچستان زلزله ۲.۹ به ثبت رسید. کنار تخته استان فارس نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۵ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین‌لرزه در ۸ کیلومتری کنار تخته، ۱۴ کیلومتری خشت و ۲۰ کیلومتری کازرون این استان بوده است.

چهارشنبه، ۱۲ تیر

در کوخرد استان هرمزگان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۲۲ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۴۰ کیلومتری کوخرد، ۵۱ کیلومتری بستک و ۶۱ کیلومتری رویدر این استان بوده است. در خانه زنیان استان فارس زلزله ۲.۶، آرین شهر استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸ رخ داد. در سرپل استان کرمانشاه زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این زمین لرزه در ۸ کیلومتری سرپل ذهاب، ۲۸ کیلومتری گیلانغرب و ۳۲ کیلومتری قصر شیرین این استان گزارش شد. گمیش تپه استان گلستان نیز با زمین لرزه‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید. کانون این زلزله در ۳۶ کیلومتری گمیش تپه، ۴۹ کیلومتری سیمین شهر و ۵۴ کیلومتری بندر ترکمن این استان به ثبت رسید.

پنج‌شنبه، ۱۳ تیر

در خلخال استان اردبیل زلزله‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۱۶ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۲۰ کیلومتری خلخال استان اردبیل و ۲۲ کیلومتری اسالم و ۲۴ کیلومتری هشتپر استان گیلان بوده است. در دامغان استان سمنان بعد از ثبت سه زلزله ۲.۵ و سه زلزله ۲.۷، زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۱۲ کیلومتری رخ داد. کانون این زمین لرزه در ۲۵ کیلومتری دامغان و ۳۱ کیلومتری دیباج استان سمنان و ۴۸ کیلومتری کیاسر استان مازندران بوده است. بعد از این رخداد زلزله‌ای به بزرگای ۴.۷ در عمق ۱۲ کیلومتری دامغان استان سمنان را لرزاند. همچنین زلزله‌های ۲.۷، دو زلزله ۲.۹، ۲.۶، ۴.۱ در عمق ۱۰ کیلومتری، ۲.۵ و ۳.۱ در عمق ۷ کیلومتری در بستان آباد استان آذربایجان شرقی، زلزله ۲.۶ ساغند استان یزد، زلزله ۲.۹ سیرچ استان کرمان و زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

آدینه، ۱۴ تیر

دامغان استان سمنان با زلزله‌های ۳.۳ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۳.۹ در عمق ۱۰ کیلومتری و ۲.۵ لرزید. در سرپل ذهاب استان کرمانشاه زلزله ۲.۵ و دوزین استان گلستان زلزله ۲.۶ رخ داد. علامرودشت استان فارس زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد. کانون این زمین لرزه در ۸ کیلومتری علامرودشت، ۱۳ کیلومتری وراوی و ۱۹ کیلومتری مهر این استان بوده است.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  16:45   شنبه 15 تیر 1398  
 نظرات