اخبار   
 

 حمایت شهرداری مشهد و نظام مهندسی استان خراسان رضوی از اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان

شهردار مشهد و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، با هم دیدار و گفت‌وگو کردند، که در این دیدار بر ارائه‌ی خدمات نظام مهندسی به‌صورت مهندسی در تمامی ساخت‌وسازهای ساختمانی تأکید شد ...

حمایت شهرداری مشهد و نظام مهندسی استان خراسان رضوی
از اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان
■ «خدمات نظام مهندسی باید مهندسی عرضه شود»


شهردار مشهد و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان رضوی، با هم دیدار و گفت‌وگو کردند، که در این دیدار بر ارائه‌ی خدمات نظام مهندسی به‌صورت مهندسی در تمامی ساخت‌وسازهای ساختمانی تأکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی، رئیس سازمان نظام‌مهندسی خراسان‌رضوی با شهردار مشهد دیدار و گفتگو کرد که این دیدار در دفتر شهردار مشهد انجام شد.

مهندس قاسم تقی‌زاده‌خامسی خطاب به مهندس کامران دیسفانی گفت: ٣٠ سال است که شما را می‌شناسم، شما برای اعتلای نام این استان خدمات شایسته‌ای را در عمران و آبادانی این شهر انجام داده‌اید و من تمام قد و بطور کامل از شما حمایت و پشتیبانی می‌کنم.

تقی‌زاده‌خامسی افزود: برخی شهروندان مشهد از خدمات نظام‌مهندسی رضایت ندارند، باید به‌گونه‌ای عمل شود که عملکرد این نهاد تخصصی توسط عده‌ای محدود زیر سئوال نرود.

وی ادامه داد: مردم از سیستم ارجاع کار به تنگ آمده‌اند، چرا مالک نتواند مهندس و ناظر خود را انتخاب کند، باید این سیستم تجدید نظر شود و رضایتمندی مردم جلب شود.

شهردار مشهد برخی از قوانین مقررات ملی و کنترل ساختمان را قدیمی و دست‌و‌پا گیر دانست و افزود: این قانون باید با همفکری صاحب‌نظران و خبرگان جامعه‌مهندسی اصلاح و طرح آن به مجلس‌شورای‌اسلامی و دولت ارائه شود.

تقی‌زاده خامسی در خصوص خدمت رسانی به مجاوران و زائران شهر مشهد هم گفت: کلانشهر مشهد جامعه‌ای پویا و فعال، و در حال گذر از جامعه سنتی به مدرن است، در این مسیر مشکلات و معضلاتی وجود دارد که ما باید خدمت‌رسانی و توسعه پایدار شهر را همگام با پیشرفت علم و تکنولوژی نوین پیش ببریم.

وی تصریح کرد: خواهانیم که با کمک جامعه مهندسی، متخصصین و فرهیختگان خدمات‌شهری را در شان، مقام و منزلت حضرت رضا علیه‌السلام پیش ببریم و خدمات‌مان را بیشتر از گذشته برای زائرین و شهروندان مشهدی فراهم آوریم.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

در این دیدار رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی حسن انتخاب مهندس تقی‌زاده از سوی اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد تبریک گفت و افزود : شما در طول ٢٥ سال خدمت در مشهد و تهران خدمات زیادی در عمران و آبادانی و رفاه مردم انجام داده‌اید، که قابل ستایش است.

مهندس کامران دیسفانی به نقش سازمان نظام مهندسی در نظارت پروژه های ساختمانی اشاره کرد و گفت: باید در این سازمان سرلوحه کارمان خدمت به مردم و جامعه مهندسی باشد، در طول ١٢سال در سنوات گذشته که عضو هئیت‌مدیره و یا رئیس سازمان‌نظام‌مهندسی‌ساختمان و امروز سرلوحه کارم و نگاهم همواره اجرای صحیح قانون نظام‌مهندسی و خدمت شایسته به مردم و مهندسین بوده است.

وی اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی باید به یک سازمان ضابطه‌مند و پیشنهاددهنده برای تمامی مسائل مهندسی در کشور تبدیل شود و خود را به طور مستقیم درگیر مسائل خارج از وظایف به ویژه امور اجرایی دست و پاگیر نکند.

مهندس کامران در پایان دیدارش گفت: من شخصاً فساد و کم کاری و بی‌آبرویی در نظام مهندسی را تحمل نمی‌کنم و خدمتم خفظ حریم و حرمت جامعه‌مهندسی و خدمت به مردم است و شأن و منزلت جامعه مهندسی ساختمان را در خدمت‌رسانی درست و رضایت‌مندی مردم می‌دانم و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهم نمود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  00:29   یکشنبه 21 آبان 1396  
 نظرات