اخبار   
 

 تکمیل آزادراه تهران ـ شمال، توانمندی علمی و مهندسی ایران را نشان می‌دهد

رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که تکمیل آزادراه تهران ـ شمال با تکنولوژی روز جهان، نشان از توانمندی بالای علمی و فنی مهندسان و پیمانکاران ایرانی دارد، گفت: در مناقصه‌ی تونل غربی منطقه‌ی ۲، بیست شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که ۶تای آن‌ها خارجی هستند ...

تکمیل آزادراه تهران ـ شمال، توانمندی علمی و مهندسی ایران را نشان می‌دهد

رییس بنیاد مستضعفان با بیان این که تکمیل آزادراه تهران ـ شمال با تکنولوژی روز جهان، نشان از توانمندی بالای علمی و فنی مهندسان و پیمانکاران ایرانی دارد، گفت: در مناقصه‌ی تونل غربی منطقه‌ی ۲، بیست شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند که ۶تای آن‌ها خارجی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدی کیا روز دوشنبه در بازدید معاون اول رییس جمهوری از آزاده راه تهران - شمال افزود: برای پیشرفت کار در این پروژه ملی مسئولان شرکت آزادراه تهران - شمال در محل حضور دایمی دارند تا هرگونه تصمیم گیری بدون اتلاف وقت و در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون شرکت آزادراه تهران - شمال و وزارت راه و شهرسازی اراده مشترکی دارند تا این آزاد راه را بتوانند در سریعترین زمان تکمیل کنند.

سعیدی کیا تاکید کرد، تاخیر در تصمیم گیری ها سبب ضرر پیمانکاران می شود اما در این آزادراه پیمانکاران ایرانی به خوبی توانسته اند توانمندی های خود را نشان دهند.

رییس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: در مناقصه تونل غربی منطقه ۲ بیست شرکت اعلام آمادگی کرده اند که ۶ شرکت آن خارجی است و امیدواریم به زودی نتیجه آن مشخص شود.

سعیدی کیا با اشاره به تامین منابع مالی این پروژه افزود: خوشبختانه تا اردیبهشت ماه صورت وضعیت تمام پیمانکاران به جز دو پیمانکار، پرداخته شده اما بانک تجارت در فاینانس شرکت چینی اقساطی را که وزارت راه تعهد کرده بود، طلبکار است، از سوی دیگر بانک تجارت بدهی به دولت داشت و مقرر بود این دو تهاتر شوند که در این صورت امکان فاینانس جدید عملی خواهد بود ، اما تا کنون این مشکل رفع نشده است.

وی ابراز امیدواری کرد پس از افتتاح قطعه یک آزاد تهران - شمال، تونل شرقی البرز در منطقه ۲ آماده شود تا روند اجرایی این پروژه به خوبی ادامه پیدا کند.

example-image

قطعه یک این آزاد راه به طول ۳۲ کیلومتر دارای ۱۶ پل رفت و برگشت و ۳۲ هزار متر تونل رفت و برگشت است و با افتتاح این منطقه، فاصله تهران تا چالوس ۶۰ کیلومتر کوتاهتر می شود.

این قطعه آزاد راه تهران - شمال از تقاطع بزرگراه آزادگان و شهید همت در تهران آغاز و با عبور از مناطق کن، سولقان و امامزاده عقیل و تونل تالون و دره لانیز به سه راهی شهرستانک می رسد.

قطعه دوم این آزادراه حدفاصل دو آب شهرستانک - پل زنگوله به طول تقریبی ۲۵ کیلومتر است، تونل های بلند البرز به صورت رفت و برگشت هر یک به طول ۶ هزار و ۴۵۰ متر در این منطقه قرار دارد و با اجرای این قطعه طول مسیر جاده فعلی کرج - چالوس حدود پنج کیلومتر کوتاهتر می شود.

قطعه سوم آزادراه تهران - شمال حد فاصل پل زنگوله - سه راهی دشت نظیر، به طول تقریبی ۴۶ کیلومتر است، این مسیر دارای دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و به تازگی شرکت آزاد راه تهران - شمال با شرکت دوو کره جنوبی برای سرمایه گذاری یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری در این قطعه به توافق رسیده است.

قطعه چهار آزاد راه تهران - شمال حدفاصل سه راهی دشت نظیر - چالوس به طول حدود ۲۰ کیلومتر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت بوده و در قسمت های بلند آن یک خط کندرو نیز وجود دارد که با تلاش مسئولان بیناد مستضعفان به خصوص شرکت آزادراه تهران – شمال، تابستان ۱۳۹۴ زیر بار ترافیک رفته است.

  منبع : خبرگزاری تسنیم
  14:22   دوشنبه 31 خرداد 1395  
 نظرات