اخبار   
 

 «بیمه‌ی مسئولیت و کیفیت به فرآیند ساخت‌وساز افزوده شود»

رییس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی، همچون زمین‌لرزه، «بیمه‌ی مسئولیت و کیفیت» به فرآیند ساخت‌وساز افزوده شود ...

«بیمه‌ی مسئولیت و کیفیت به فرآیند ساخت‌وساز افزوده شود»
■ حفظ جان مردم از اولویت‌های اصلی مسئولان است


رییس شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که در راستای پیشگیری از خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی، همچون زمین‌لرزه، «بیمه‌ی مسئولیت و کیفیت» به فرآیند ساخت‌وساز افزوده شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن هاشمی روز سه شنبه در سی و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران افزود: یکی از راهکارهای مهم برای مقابله با خسارت‌های ناشی از زلزله، افزوده شدن بیمه مسئولیت و کیفیت به فرایند ساخت و ساز است.

وی اظهار کرد: این اقدام می تواند به عنوان ضلع چهارم و اقدامی در راستای مقابله با زلزله و کاهش خسارت های ناشی از آن به سه ضلع خریدار، سازنده و شهرداری در فرایند ساخت و ساز اضافه شود.

وی در ادامه با اشاره اینکه در سالروز حادثه زلزله بم هستیم، افزود: بیش از ۴۰ هزار نفر دراین حادثه جان خود را از دست دادند که هنوز بار غم آن بر دوش شهر بم و استان کرمان سنگینی می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقوع زلزله در تهران و کلانشهرها همواره یک خطر جدی و همیشگی است به نحوی که نباید نسبت به آن بی توجه بود و یا بیش از حد به آن دامن زد و موجب تشویش و نگرانی مردم شویم.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، هاشمی اظهار کرد: حفظ جان مردم و رفع نگرانی عمومی از اولویت‌های اصلی مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است و بر همین اساس افکارعمومی از شورای شهر، شهرداری، مجلس شورای اسلامن و قوای مجریه و مقننه انتظار دارند نسبت به موضوع مقابله با زلزله در بعد پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی اظهار کرد: مقاوم سازی سازه‌ها، افزایش کیفیت ساخت و ساز، برنامه‌ریزی دقیق برای امداد و نجات سریع و موثر و تامین و تجهیز امکانات برای پوشش نیاز مصدومان و آسیب دیدگان از جمله اقداماتی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  19:56   سه شنبه 5 دی 1396  
 نظرات