اخبار   
 

 دستورالعمل چگونگی فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان اعلام شد

دستورالعمل نحوه‌ی فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان و همچنین نحوه‌ی استفاده از ظرفیت ناظران جهت اجرای ساختمان تشریح شد ...

دستورالعمل چگونگی فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان اعلام شد
■ موضوع این دستورالعمل، رفع ابهامات فی‌مابین در زمینه‌ی نحوه‌ی فعالیت ناظران در بخش اجراست


دستورالعمل نحوه‌ی فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان و همچنین نحوه‌ی استفاده از ظرفیت ناظران جهت اجرای ساختمان تشریح شد.

ه گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی؛ بر اساس دستورالعمل شماره ۲۰۸۲۸/۴۳۰ مورخ ۸۹/۴/۲ وزارت راه و شهرسازی در خصوص رفع ابهامات فی مابین با موضوع نحوه فعالیت ناظرین در بخش اجرا؛ دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان اعلام شد.

متن این دستورالعمل بدین شرح می‌باشد:

وفق تبصره ۲ بند ب این دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان و همچنین نحوه استفاده از ظرفیت ناظران جهت اجرای ساختمان، اشخاص حقیقی طراح یا ناظر فقط یکبار در بخش اجرا به شرط کسر ظرفیت به صورت مندرج در تبصره مذکور می‌توانند فعالیت کنند.ضمناً رعایت ظرفیت و صلاحیت درج شده در جدول شماره ۳ دستورالعمل فوق الذکر نیز لازم می‌باشد.

وفق بند ۳-۲ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان "طراحان حقوقی ساختمان، دفاتر مهندسی طراحی ساختمان و ناظران حقیقی و حقوقی ساختمان تا زمانیکه کارهای طراحی و نظارت خود را به پایان نرسانده و از وزارت راه و شهرسازی مجوز دریافت ننموده باشند، مجاز به فعالیت در بخش اجرای ساختمان به عنوان مجری نمی باشند و مجریان نیز نمی توانند بخشهای طراحی و نظارت ساختمان فعالیت نمایند مگر تمامی کارهای اجرایی آنان به پایان رسیده و مجوز مربوطه را اخذ نموده باشند. با توجه به بند مذکور فعالیت افرادی که کار طراحی یا نظارت دارند در کار اجرا مجاز نبوده و هر گونه اقدام منوط به اخذ مجوز از این اداره کل می‌باشد.

افراد فوق الذکر همزمان با قبول مسئولیت اجرا، مجاز به فعالیت با صلاحیت طراحی و نظارت نمی باشند و لازم است کنترل این موضوع توسط آن سازمان انجام شود.

با توجه به نوع فعالیت اجرا و مسئولیت های مربوطه، صدور مجوز برای اینگونه اشخاص منوط به استعلام در خصوص عدم اشتغال ایشان و اخذ تعهد اشتغال تمام وقت می‌باشد.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  19:30   شنبه 27 مرداد 1397  
 نظرات