اخبار   
 

 راه‌اندازی مرکز تحقیقات نوآوری در مهندسی ساخت

دکتر مهدی روانشادنیا، جوان‌ترین دانشیار رشته‌ی مهندسی و مدیریت ساخت در کشور و نخستین دانشیار این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر گروه رشته‌ی مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات، گفت: مهندسی و مدیریت ساخت، رشته‌ای میان‌رشته‌ای در حوزه‌ی مهندسی است که به‌نوعی میان رشته‌های مهندسی عمران، صنایع، مدیریت و اقتصاد هم‌افزایی ایجاد می‌کند ...

راه‌اندازی مرکز تحقیقات نوآوری در مهندسی ساخت

دکتر مهدی روانشادنیا با ارتقای درجه‌ی علمی از استادیاری به دانشیاری، به عنوان جوان‌ترین دانشیار رشته‌ی مهندسی و مدیریت ساخت در کشور و نخستین دانشیار این رشته در دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شد. وی که مدیر گروه رشته‌ی مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم و تحقیقات است، گفت: مهندسی و مدیریت ساخت، رشته‌ای میان‌رشته‌ای در حوزه‌ی مهندسی است که به‌نوعی میان رشته‌های مهندسی عمران، صنایع، مدیریت و اقتصاد هم‌افزایی ایجاد می‌کند.

وی با بیان این که این رشته طی سال‌های گذشته در ایران توسعه زیادی پیدا کرده است، ادامه داد: یکی از مباحث این رشته حقوق ساخت و مسایل قراردادی مهندسی است که بحث‌هایی مانند اجرای قوانین و مقررات، طرح های عمرانی و توسعه پایدار در ساخت و ساز را مورد توجه قرار می دهد.

عضو هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با اشاره به اینکه یکی دیگر از حوزه های این رشته به برنامه ریزی و کنترل پروژه ها می‌پردازد، خاطرنشان کرد: برای مدیریت تک پروژه‌ها و سبد پروژه‌ها در ایران ضعف‌های فراوانی وجود دارد که در این رشته تحصیلی دانشگاهی، به صورت آکادمیک به این موضوع پرداخته می شود.

وی اظهار داشت: حوزه دیگری که در رشته مدیریت ساخت مورد توجه قرار می‌گیرد بحث اقتصاد ساختمان، اقتصاد طرح های عمرانی، ارزیابی اقتصادی و اقتصادسنجی است که به نوعی مدیریت مالی و حسابداری پروژه ها نام گذاری می‌شود.

دکتر روانشادنیا با بیان اینکه این رشته به بررسی مصالح ساختمانی جدید و خاصی که در دنیا از آنها استفاده می‌شود می پردازد، تصریح کرد: بررسی این موارد می‌تواند به توسعه کشور کمک فراوانی کند؛ زیرا تمامی این موارد در قالب بحث‌های بهینه سازی و تحقیق در عملیات و مهندسی سیستم ها گنجانده شده و می تواند به منظور بهبود اقتصاد کشور و در جهت توسعه پایدار زیرساخت ها موثر باشد.

مدیر گروه رشته مهندسی و مدیریت ساخت واحد علوم تحقیقات ادامه داد: از جمله اقدامات صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توان به فعالیت‌های واحد علوم تحقیقات برای تبدیل شدن به قطب مهندسی و مدیریت ساخت ایران و همچنین راه‌اندازی مرکز تحقیقات نوآوری در مهندسی ساخت اشاره کرد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  13:36   یکشنبه 16 آبان 1395  
 نظرات