اخبار   
 

 اعلام آمادگی مجلس برای یکپارچه سازی نظام فنی- اجرایی کشور

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت یکپارچه سازی نظام فنی- اجرایی کشور گفت: پیشنهادی که از سوی عباس آخوندی عنوان شد کاملا کارشناسی و کاربردی است و مجلس آماده عملیاتی کردن این مهم است...

اعلام آمادگی مجلس برای یکپارچه سازی نظام فنی- اجرایی کشور

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ضرورت یکپارچه سازی نظام فنی- اجرایی کشور گفت: پیشنهادی که از سوی عباس آخوندی عنوان شد کاملا کارشناسی و کاربردی است و مجلس آماده عملیاتی کردن این مهم است.

سیدمهدی هاشمی با اعلام مطلب فوق در گفتگو با خبرنگار اقتصادی «صما» اظهار داشت: علیرغم اینکه وزیر راه و شهرسازی تاکنون بارها نسبت به ضرورت یکپارچه سازی نظام فنی- اجرایی کشور اظهارنظر کرده و در محافل مختلف ضرورت این مهم را یادآور شده است اما هیچ درخواست رسمی برای عملیاتی کردن این مهم را به مجلس ارسال نکرده است.

هاشمی در عین حال تشریفات اداری کردن این مهم را اینگونه برشمرد: اگر وزیر راه اراده جدی برای تحقق این مهم دارد می تواند از طریق یک درخواست کتبی عملیاتی کردن این موضوع را از کمیسیون عمران مجلس مطالبه کند که به دنبال آن نیز قطعا مجلس آماده است هماهنگی های لازم در این زمینه را انجام دهد تا نتیجه موردنظر حاصل شود.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین با اشاره به طرح اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در قانون نظام مهندسی ساختمان کشور موضوع بازنگری پیش بینی شده است و در اجلاس های پیشین و نیز هفدهمین اجلاس نظام مهندسی کشور بازنگری در این قانون مطالبه شده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در ابتدا مقرر شده بود صرفا در 8 ماده اصلاحات جزئی صورت گیرد اظهار داشت: اما به امروز که بحث بازنگری در قانون نظام مهندسی تداوم پیدا کرد بندهای بیشتری برای بازنگری موضوعیت پیدا کرد.

هاشمی ادامه داد: این ضرورت هم از جانب سازمان های نظام مهندسی و هم دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس مطرح شده است و در نتیجه این امر، بازنگری در قانون نظام مهندسی موضوعیت بیشتری پیدا کرده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین درباره خط مشی هفده گانه سازمان نظام مهندسی کشور گفت: با توجه به اینکه در دروه های پیشین چشم انداز و خط مشی های کوتاه مدت سازمان نظام مهندسی تصویب شد در نتیجه این امر زمینه مساعدی برای تصویب خط مشی هفده گانه نظام مهندسی که یک برنامه بلندمدت است فراهم شود.

  منبع : خبرگزاری صما
  12:45   چهارشنبه 4 تیر 1393  
 نظرات