اخبار   
 

 مرکز جرم، مرکز سختی، نزدیک‌تر از همیشه!

با انتشار ویرایش چهارم آیین‌نامه‌ی ۲۸۰۰، تمرکز طراحی سازه‌ها به سمت پرهیز از پیچش طبقات و به حداقل رساندنِ فاصله‌ی مرکز جرم و مرکز سختی رفته است. تیم طراحی نرم‌افزار Design Optimizer در «گروه نرم‌افزاری سازه»، با ابداع شیوه‌ای منحصربه‌فرد در ایران و جهان، برای نخستین بار این مسأله را برای قاب‌های بتن‌آرمه حل کرده است. در این روش مرکز سختی سازه و مرکز جرم سازه توسط الگوریتم‌های بهینه‌سازی آن‌قدر به یکدیگر نزدیک می‌شوند که بیش‌تر از آن عملاً میسر نیست ...

مرکز جرم، مرکز سختی، نزدیک‌تر از همیشه!

سلام،

با انتشار ویرایش چهارم آیین‌نامه‌ی ۲۸۰۰، تمرکز طراحی سازه‌ها به سمت پرهیز از پیچش طبقات و به حداقل رساندنِ فاصله‌ی مرکز جرم و مرکز سختی رفته است. اگرچه به حداقل رساندنِ فاصله‌ی مرکز جرم و مرکز سختی تا حدی امکان‌پذیر است، اما یافتن پاسخ دقیق با قضاوت انسانی، عملاً ناممکن است.

تیم طراحی نرم‌افزار Design Optimizer در «گروه نرم‌افزاری سازه»، با ابداع شیوه‌ای منحصربه‌فرد در ایران و جهان، برای نخستین بار این مسأله را برای قاب‌های بتن‌آرمه در این آپدیت و برای قاب‌های بتن‌آرمه+دیوار برشی در آپدیت بعدی که به‌زودی منتشر می‌شود، حل کرده است. در این روش مرکز سختی سازه و مرکز جرم سازه توسط الگوریتم‌های بهینه‌سازی آن‌قدر به یکدیگر نزدیک می‌شوند که بیش‌تر از آن عملاً میسر نیست.

به این ترتیب، نامنظمی‌های پیچشیِ سازه به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت. شما می‌توانید با خرید یا آپدیتِ Design Optimizer نسخه‌ی نامحدود، از این امکان فوق‌العاده استفاده کنید.


روی تصویر بالا کلیک کنید.‌

  منبع : گروه نرم‌افزاری سازه
  07:54   پنجشنبه 21 دی 1396  
 نظرات    
 
اکبر فرح بخش 11:10 یکشنبه 27 اسفند 1396
0
 اکبر فرح بخش
سپاس