اخبار   
 

 خبر خوش برای جامعه‌ی مهندسی : فرصت‌‌های جدید اشتغال برای مهندسان در داخل و خارج از کشور

عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و عضو کمیسیون عمران مجلس، از راهکارهای جدید شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان و مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال مهندسان خبر داد ...

خبر خوش برای جامعه‌ی مهندسی :
فرصت‌‌های جدید اشتغال برای مهندسان در داخل و خارج از کشور


عضو شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و عضو کمیسیون عمران مجلس، از راهکارهای جدید شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان و مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال مهندسان خبر داد.

شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با «صما» با اعلام این خبر اظهار داشت: ما در کمیسیون صدور خدمات فنی و مهندسی در حال رقم زدن اتفاق خوبی هستیم که منجر به اشتغال‌زایی برای جامعه مهندسان کشور خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه ای که روز گذشته در همین رابطه با حضور رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و مسئولان سازمان نظام مهندسی تهران برگزارشد عنوان کرد: حال اتخاذ راهکارهایی هستیم که بتوانیم در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه، به ایجاد اشتغال برای مهندسان کمک کنیم.

کوسه غراوی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با توجه به عضویت حدود ۴۰۰ هزار مهندس در سازمان های نظام مهندسی، یک راه حل برای اشتغال جامعه مهندسی، می تواند تفاهم نامه های مختلفی باشد که با وزارتخانه ها و بخش های مختلف بسته شده است.

وی افزود: تفاهم نامه هایی که بین وزارتخانه های ذیربط و سازمان نظام مهندسی ساختمان امضا شده است می تواند راهبرد خوبی در جهت اشتغال مهندسان باشد.


این نماینده مجلس در ادامه تاکید کرد: ما می توانیم از طریق ارتباطاتی که با کشورهای همسایه و سفیران کشورهای خارجی برقرار می کنیم، این مسئله را پیگیری کنیم. ضمن اینکه باید در حوزه های مختلف از جمله آموزش و... اقداماتی را انجام دهیم که این اقدامات موجب شود تا حداقل بتوانیم بخشی از دغدغه جامعه مهندسان را در حوزه اشتغال برطرف کنیم.

وی با اشاره به پیگیری هایی که در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی در حال انجام است اعلام کرد: در حال انجام اموری هستیم که نتایج آن را در آینده نزدیک اعلام می کنیم.

کوسه غراوی همچنین با بیان اینکه رفع معضل اشتغال مهندسان صرفا دغدغه سازمان نظام مهندسی ساختمان نیست اظهار داشت: موضوع اشتغال در حال حاضر یکی از دغدغه های مجلس، مقام معظم رهبری و دولت است و امیدواریم در حرکتی آهسته و پیوسته بتوانیم راهکاری را برای رفع این دغدغه پیدا بکنیم.

عضو اصلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به پیگیری یک و نیم میلیون دلار فرصت اشتغال در فراکسیون اشتغال بیان کرد: بسیار مهم است که ما بتوانیم در حوزه های مختلف از ظرفیت نیروی انسانی و ظرفیت شهرها و روستاهای کشور برای این منظور استفاده کنیم.

کوسه غراوی حوزه راه هایی روستایی را یکی از راهکارهای ایجاد اشتغال در داخل کشور برای مهندسان دانست و گفت: ساخت راه های روستایی حوزه بسیار گسترده ای است که می توان از توان و پتانسیل مهندسان برای این منظور استفاده کرد و امیدواریم که در مجموعه سازمان نظام مهندسی اتفاقات جدیدی رقم بخورد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم به کارگیری از تجارب کشورهای دیگر در راستای رفع معضل اشتغال تاکید کرد: منتهی باید توجه کرد که همه مسائل به یکباره حل شدنی نیست و در این مسیر رسانه ها و جوامع مختلف همه باید کمک کنند تا درنهایت مشکل اشتغال با کمک همدیگر حل و رفع شود.

  منبع : وبگاه صما
  18:09   سه شنبه 13 تیر 1396  
 نظرات    
 
حمید رضا افتخاری فرد 22:28 سه شنبه 13 تیر 1396
0
 حمید رضا افتخاری فرد
سلام 
با تشکر از مطالب خوب شما
 هم مطالب خوب و مفیدی در زمینه حقوق مهندسی داره