اخبار   
 

 فرآورده‌ای که نمای ساختمان را مدرن‌تر می‌کند : استرچ‌متال وارداتی

«اکسپندد متال» یا «استرچ‌متال» صفحاتی فلزی (از جنس آهن، آلومینیوم، استیل یا...) هستند که پس از سپری کردن فرآیند تولید، با روش ویژه‌ای تحت برش و سپس کشش قرار می‌گیرند و به عنوان نمای بیرونی و درونی ساختمان‌ها کاربرد دارند ...

فرآورده‌ای که نمای ساختمان را مدرن‌تر می‌کند : استرچ‌متال وارداتی

«اکسپندد متال» یا «استرچ‌متال» صفحاتی فلزی (از جنس آهن، آلومینیوم، استیل یا...) هستند که پس از سپری کردن فرآیند تولید، با روش ویژه‌ای تحت برش و سپس کشش قرار می‌گیرند و به عنوان نمای بیرونی و درونی ساختمان‌ها کاربرد دارند.

اکسپندد متال یا استرچ متال صفحات فلزی (آهن، آلومینیوم، استیل و...) است که با طی کردن فرآیند تولید با روش ویژه‌ای تحت برش و سپس کشش قرار می‌گیرند و به عنوان نمای خارجی و داخلی کاربرد دارند.

بنیامین نوعی، مدیر عامل یک شرکت تولید و اجرایی این نما به اقتصادنیوز گفت: این محصول در سه جنس آلومنیوم، استیل و آهن در بازار وجود داشته و نسبت به طرح و تشخیص آرشیتکت قابلیت اجرا دارد.

وی در مورد کاربرد این محصول بیان کرد: کاربرد این محصول علاوه بر خاصیت اکوستیکی و سایبان به سه بخش پوسته دوم، فعال کننده نمای شب و محافظتی خلاصه می‌شود.

example-image

نوعی در مورد کاربرد این محصول به عنوان پوسته دوم عنوان کرد: در کل دنیا این نما به علت داشتن طرح‌های توخالی و سوراخ سوراخ و به اصطلاح توری شکل به عنوان پوسته دوم کاربرد دارد (این کالا به صورت توری بوده و زیر ساز نما از سوراخ‌های این کالا دیده می‌شود) این نما می‌تواند بر روی نمای شیشه‌ای کرتین وال به عنوان کنترل کننده تابش و منحرف کننده اشعه‌های مستقیم خورشید مورد استفاده قرار گیرد.

این فعال ساختمانی در مورد نقش این کالا در محافظت ساختمان هم خاطرنشان کرد: با توجه به امکان تولید پنل‌های استرچ متال در ضخامت‌های بالا می‌توان ضمن بهره برداری از چشم اندازهای متنوع آن مزیت‌های محافظتی نمای ساختمان را ارتقا داد.

وی با بیان این مطلب که این کالا دارای تنوع ظاهری بسیار بالا بوده (وجود تنوع بالا در چشمه‌های تولیدی اکسپندد متال) یادآور شد: با نور‌پردازی مناسب پشت پنل‌های نصب شده نمای شب ساختمان از جذابیتی بالا برخوردار خواهد بود.

نوعی یادآور شد: پنل‌های استرچ متال، با ضخامت‌های مختلف، در رنگ‌های سفارشی، با قطر چشمه‌های متنوع در کارگاه و شرکت تولید شده و به سر پروژه انتقال داده می‌شود.

مزایای استرچ‌متال
شایان قره داغی، کار‌شناس فروش این محصول هم در مورد مزایای نمای استرچ متال به اقتصادنیوز گفت: این کالا به علت ساختار مدرن و انعطافی در برابر زلزله بسیار مقاوم و در برابر تنش‌های بالا تنها تغییر شکل داده و شکسته و خرد نمی‌شود. این کالا دارای تنوع در طرح و رنگ بوده و قیمت تمام شده مناسبی دارد. پنل‌های استرچ متال با داشتن چشمه‌های سه بعدی و تنوع بالای نوع چشمه‌ها گستره وسعی از چشم اندازهای خلاقانه را در اختیار معماران و سازندگان قرار می‌دهد.

این فعال ساختمانی اضافه کرد:این محصول ابتدا به طور کامل وارداتی بود و در حال حاضر برخی از شرکت‌ها اقدام به تولید این محصول کرده و توانستن قیمت آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

این فعال ساختمانی گفت: بدون شک تنها استرچ متال متریالی است که از‌‌‌ همان ابتدا کیفیت سه بعدی بودن نما را تامین می‌کند و تنوع بالایی از منظر را به نمای ساختمان می‌بخشد. تاکنون هیچ عیبی برای این کالا در نظر گرفته نشده است.

قره داغی با بیان این مطلب که نصاب این کالا باید آموزش دیده و متخصص استرچ متال باشد گفت: دیوار قبل از نصب باید توسط پروفیل‌ها آهنی زیر سازی شده و بعد المان‌های الومنیوم روی آن چفت شود.

وی تاکید کرد: نصب این کالا بسیار تخصصی است و از سازنده می‌خواهیم این کالا و نصاب آن را از شرکت‌های معتبر تهیه کنند.

قره داغی در مورد استفاده از این کالا در نمای داخلی نیز گفت: از این کالا می‌توان در سقف کاذب نیز استفاده کرد، مزیت این نوع سقف کاذب قابلیت نور‌پردازی از پشت و ایجاد منظر‌های متنوع در سقف کاذب است.

  منبع : وبگاه اقتصادنیوز
  14:36   چهارشنبه 21 بهمن 1394  
 نظرات