اخبار   
 

 ساخت‌وساز به روشی دیگرسان در تگزاس ـ طراحی با فناوری چاپ سه‌بعدی

پروژه‌ی ساخت شهرک خانه‌های چاپ سه‌بعدی در تگزاس با طراحی‌های نوآورانه، معماری پایدار و بهای مقرون‌به‌صرفه آمیخته شده است. استودیوی معماری دانمارکی «بیگ» با همکاری شرکت فناوری ساخت‌و‌ساز آمریکایی «آیکان»، با ساخت ۱۰۰ خانه در تگزاس، در حال ساخت بزرگ‌ترین مجتمع مسکونی با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی است. این شهرک مسکونی با عنوان«Wolf Ranch» در هشت پلان گوناگون با طرح‌بندی‌هایی از ۱۵۷۴ تا ۲۱۱۲ فوت مربع طراحی شده است ...

ساخت‌وساز به روشی دیگرسان در تگزاس ـ طراحی با فناوری چاپ سه‌بعدی

پروژه‌ی ساخت شهرک خانه‌های چاپ سه‌بعدی در تگزاس با طراحی‌های نوآورانه، معماری پایدار و بهای مقرون‌به‌صرفه آمیخته شده است. استودیوی معماری دانمارکی «بیگ» با همکاری شرکت فناوری ساخت‌و‌ساز آمریکایی «آیکان»، با ساخت ۱۰۰ خانه در تگزاس، در حال ساخت بزرگ‌ترین مجتمع مسکونی با بهره‌گیری از فناوری چاپ سه‌بعدی است. این شهرک مسکونی با عنوان«Wolf Ranch» در هشت پلان گوناگون با طرح‌بندی‌هایی از ۱۵۷۴ تا ۲۱۱۲ فوت مربع طراحی شده است. هر خانه با کمک پنل‌های خورشیدی در سقف‌های شیروانی با روکش فلزی می‌تواند نیروی مورد نیاز خود را به دست آورد و همچنین به زنگ و قفل در هوشمند و همچنین ترموستات هوشمند نیز مجهز خواهد شد.

در فرآیند احداث این شهرک مسکونی، شرکت ساخت‌وساز لنار از سیستم روباتیک در قالب پرینترهای سه‌بعدی شرکت آیکان که در حال حاضر پیشرو در این صنعت است، برای چاپ عناصر ساختاری خانه‌ها استفاده می‌کند. این سیستم ساخت‌و‌ساز روباتیک از نوعی بتن اختصاصی با عنوان «Lavacrete» استفاده می‌کند که بسیار بادوام است و با سرعت بالا چاپ می‌شود. همچنین در فرآیند ساخت‌وساز این مجموعه ضایعات کمتری نسبت به ساخت خانه به روش سنتی ایجاد می‌کند و در عین حال آزادی طراحی بیشتری به معماران و طراحان می‌دهد. پروژه ساخت شهرک خانه‌های چاپ سه‌بعدی در تگزاس با طراحی‌های نوآورانه، معماری پایدار و قیمت مقرون‌به‌صرفه ترکیب شده است.

جیسن بالارد، بنیانگذار آیکون گفته است:«برای اولین بار در تاریخ جهان ما شاهد ساخت خانه‌هایی توسط ناوگانی از ربات‌ها هستیم. البته نه هر خانه‌ای؛ بلکه خانه‌هایی که از هر نظر بهینه‌سازی شده‌اند. در آینده ربات‌ها شهرک‌ها و شهرها را خواهند ساخت و ما به شهرک Wolf Ranch به عنوان مکانی که برای نخستین بار در توسط ربات‌ها ساخته شده، نگاه خواهیم کرد.» ساخت تاسیسات با استفاده از این فناوری مدرن به کاهش هزینه‌های نیروی کار، زمان برنامه‌ریزی و افزایش سرعت ساخت‌وساز تاسیسات آینده کمک می‌کند. قیمت این خانه‌های سه تا چهار اتاق خوابه از حدود ۴۰۰هزار دلار شروع می‌شود و در سال ۲۰۲۳میلادی برای خرید عموم در دسترس خواهد بود.


با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.
با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر مرتبط با موضوع، در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : خبرگزاری هنرآنلاین
  14:07   یکشنبه 6 آذر 1401  
 نظرات