اخبار   
 

 ضرورت توجه به تفاوت‌های «اخلاق فردی» با «اخلاق مهندسی»

مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی گفت: کیفیت خدمات مهندسی امروزه در سراسر جامعه موجود است و همه‌ی مردم با فعالیت‌های مهندسی در ارتباط هستند و از خدمات مهندسان استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، اخلاق مهندسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ...

ضرورت توجه به تفاوت‌های «اخلاق فردی» با «اخلاق مهندسی»
■ «نظام مهندسی، جریان تحول‌گرای رو به جلوی خود را ادامه دهد»


مدیر کل مقررات ملی و کنترل ساختمانِ وزارت راه و شهرسازی گفت: کیفیت خدمات مهندسی امروزه در سراسر جامعه موجود است و همه‌ی مردم با فعالیت‌های مهندسی در ارتباط هستند و از خدمات مهندسان استفاده می‌کنند؛ در نتیجه، اخلاق مهندسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، حامد مانی‌فر پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی اخلاق مهندسی در صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه تفاوت‌های حقوق و اخلاق فردی با حقوق و اخلاق مهندسی، اظهار کرد: از نگاه فردی همه افراد توانایی این را دارند که برای حضور در نظام مهندسی کاندیدا شوند ولی از نظر حقوق و اخلاق مهندسی فقط افرادی که توانایی‌های لازم برای حضور در این نظام را دارند می‌توانند کاندیدا شوند.

وی با بیان اینکه تعاریف متعددی در حوزه اخلاق مهندسی وجود دارد، عنوان کرد: نظام مهندسی ساختمان جریان تحول‌گرای رو به جلوی خود را باید ادامه دهد و علم مطالعه ساختمان را در سه بخش مهندس، فرایندهای مهندسی و کارگر باید بررسی کنند تا بتوانیم با پیروی از آیین نامه‌ها فیزیک یک ساختمان را با کیفیت مطلوبی بسازیم.

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مرز میان اخلاق و قانون یک موضوع مهم و مورد توجه است، مطرح کرد: اخلاق آن چیزی است که به صورت نانوشته در جامعه وجود دارد و جامعه آن توجه و عمل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کیفیت خدمات مهندسی امروزه در تمام جامعه موجود است و تمام مردم با فعالیت‌های مهندسی در ارتباط هستند و از خدمات مهندسین استفاده می‌کنند در نتیجه اخلاق مهندسی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

با کلیک بر روی تصویر، مطلبی دیگر، مرتبط با موضوع در دسترس شما خواهد بود.

  منبع : وزارت راه و شهرسازی
  03:19   پنجشنبه 30 آذر 1396  
 نظرات