اخبار   
 

 تخریب بیشتر پل‌های کشور با نمک‌پاشی و آب شستگی

یک فعال بخش خصوصی در حوزه راهداری از تخریب رویه آسفالت اکثر پل های کشور به دلیل نمک پاشی و پایه پل ها بر اثر آب شستگی خبر داد...

تخریب بیشتر پل‌های کشور با نمک‌پاشی و آب شستگی

یک فعال بخش خصوصی در حوزه راهداری از تخریب رویه آسفالت اکثر پل های کشور به دلیل نمک پاشی و پایه پل ها بر اثر آب شستگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا داود مدقالچی نسبت به تخریب تعداد زیادی از پل های موجود در راه های برون شهری خبر داد و گفت: به دلیل انجام عملیات نمک پاشی و جذب یُون کُلر موجود در نمک در حال تخریب هستند و از طرفی بر اثر برداشت مصالح از بستر رودخانه ها، پایه پل ها نیز دچار آب شستگی شده اند.

وی افزود: این وضعیت بیانگر لزوم توجه بیشتر، افزایش بودجه و اعتبارات بخش راهداری است.

این فعال بخش خصوصی در امور راهداری با اشاره به چهار مرحله مطالعه و طرح، مصالح و ساخت، نگهداری و آنالیز، بیان کرد: کشور در بخش مطالعه و طراحی در وضعیت مطلوب و پیشرفته ای قرار گرفته اما به لحاظ مصالح و منابع مالی با کمبود جدی روبروست بنابراین با توجه به افزایش هزینه نگهداری راه ها بازنگری روش ها لازم است.

وی با بیان اینکه "هزینه لازم برای بهره برداری از جاده ها پس از اتمام مرحله ساخت بین 500 تا یک میلیارد تومان است" خاطرنشان کرد: کاربران جاده ها در کشور راه را ملک شخصی می پندارند در حالیکه یک معبر برای ارتباط بین آبادی ها است و از طرفی به دلیل بی توجهی به اطلاعات هواشناسی اقدام به سفر می کنند و حتی با مشاهده هوای نامناسب اصرار به ادامه سفر دارند.

  منبع : ایمنا
  12:02   چهارشنبه 2 دی 1394  
 نظرات