اخبار   
 

 اصلاح فرمت قدیمی گزارش‌های مرحله‌ایِ نظارتِ مهندسان

با پی‌گیری‌های انجام‌گرفته، از این پس مهندسان ناظر می‌توانند بدون حضور در دفاتر خدمات الکترونیک برای ارائه‌ی گزارش‌های کاغذی، گزارش‌های مرحله‌ایِ نظارت را بی محدودیتِ زمانی ثبت کنند ...

اصلاح فرمت قدیمی گزارش‌های مرحله‌ایِ نظارتِ مهندسان
■ ثبت گزارش مهندسانِ ناظر، غیرحضوری می‌شود


با پی‌گیری‌های انجام‌گرفته، از این پس مهندسان ناظر می‌توانند بدون حضور در دفاتر خدمات الکترونیک برای ارائه‌ی گزارش‌های کاغذی، گزارش‌های مرحله‌ایِ نظارت را بی محدودیتِ زمانی ثبت کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در نامه ای با موضوع «اصلاح و به روزرسانی گزارش های مهندسان ناظر» خطاب به شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران، نوشته است: با عنایت به ضرورت بازنگری در گزارش های مرحله ای مهندسان ناظر و تاثیر آن در افزایش کیفیت ساخت و ساز و جلوگیری به موقع از تخلفات احتمالی، با رویکرد توسعه شهر الکترونیک و کاهش مراجعات مهندسین به دفاتر خدمات الکترونیک و شهرداری مناطق، این معاونت درصدد است تا با همکاری سازمان نظام مهندسی، فرمت قدیمی گزارش ها را اصلاح کند.
بنا به تاکید معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، اصلاح فرمت قدیمی گزارش ها (که بیش از دو دهه از آن سپری شده) با هدف همراه کردن بیشتر مهندسان در ۴ رشته وفق آخرین دستورالعمل ها، بخشنامه ها و مقررات ملی ساختمان علی الخصوص مباحث مربوط به ایمنی، آتش نشانی و ضوابط اجرایی نما، صورت می گیرد.

حناچی در ادامه اعلام کرده است: بسترهای سیستمی پس از اخذ نظرات از مناطق ۲۲ گانه فراهم گردید و مقرر شد از این پس در کلیه املاکی که از تاریخ ابلاغ این بخشنامه، پروانه ساختمانی آنها صادر می شود، ضمن حذف چاپ برگ خام شروع عملیات ساختمانی، مهندسین ناظر اقدام به ثبت گزارش‌های مرحله ای از طریق سامانه به نشانی http://urban.tehran.ir یا http://observer.tceo.ir نمایند.

وی در این نامه همچنین از شهرداران مناطق درخواست کرده است: راهنمای پیوست جهت مشاهده مهندسان ناظر در مکان های مناسب و دفاتر خدمات الکترونیک شهر نصب شود. بدیهی است ثبت گزارش ها در کلیه املاکی که پروانه ساختمانی آنها قبل از این بخشنامه صادر شده، مطابق روال گذشته اقدام می گردد.

برای بزرگ‌نمایی، روی تصویر کلیک کنید.

  منبع : وبگاه صما
  15:33   یکشنبه 8 مهر 1397  
 نظرات