اخبار   
 

 ضوابط ساخت‌وساز بر روی گسل‌ها نادیده گرفته شده است

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از لزوم ایجاد کارگروهی برای بررسی وضعیت خطرپذیری شهر تهران به‌ویژه در برابر زمین‌لرزه خبر داد ...

ضوابط ساخت‌وساز بر روی گسل‌ها نادیده گرفته شده است

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از لزوم ایجاد کارگروهی برای بررسی وضعیت خطرپذیری شهر تهران به‌ویژه در برابر زمین‌لرزه خبر داد.

رحمت‌الله حافظی صبح امروز در واکنش به گزارش رئیس سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: برای تضمین برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات و تهدیدات باید قبول کنیم طی دو سه دهه اخیر اقدام خوبی در زمینه کاهش مخاطرات صورت نگرفته است.

وی با بیان این که باید برای رفع تهدیدات، مشکلات به افکار عمومی منتقل شود، گفت: چندین سال است که گسل‌های زلزله تهران وجود داشته و مردم باید بدانند که در شهر چه خبر است.

وی با بیان اینکه طی سه دهه اخیر تمام روددره‌ها را با ساخت و ساز مسدود کرده‌اند، گفت: باید مردم از تخلفات باخبر شده و برای رفع آن مطالبه‌گری کنند و مدیریت شهری باید تاوان خطای خود را قبول کند.

وی با طرح این سوال برای روددره‌ای که توسط اتوبان چمران پر شده چکار می‌توان کرد؟ گفت: درخصوص ممنوعیت و نحوه ساخت ساختمان بر روی گسل‌ها ضوابط مشخصی داشتیم اما متاسفانه این ضوابط نادیده گرفته شده و اجرایی نشده است.

حافظی افزود: حریم گسل‌ها را فروخته و حتی مورد تجاوز و تاراج قرار داده‌اند و باید کارگروهی برای خروج از این بن‌بست ایجاد شود تا راهکارهای عملی اتخاذ شود که کمیسیون سلامت آمادگی کافی برای ایجاد این کارگروه دارد.

  منبع : خبرگزاری ایسنا
  17:36   سه شنبه 11 خرداد 1395  
 نظرات