اخبار   
 

 استفاده‌ی رؤسا و کارمندان نظام مهندسی استان‌ها از پروانه‌ی اشتغال ممنوع شد

شورای مرکزیِ سازمان نظام مهندسی ساختمان، استفاده‌ی رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و کارمندانِ این سازمان‌ها از پروانه‌ی اشتغال به کار مهندسی را ممنوع اعلام کرد ...

استفاده‌ی رؤسا و کارمندان نظام مهندسی استان‌ها از پروانه‌ی اشتغال ممنوع شد

شورای مرکزیِ سازمان نظام مهندسی ساختمان، استفاده‌ی رؤسای سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌ها و کارمندانِ این سازمان‌ها از پروانه‌ی اشتغال به کار مهندسی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش «صما» در جلسه ۲۰۷ شورای مرکزی، تصویب شد که از این پس روسای استان‌ها و کارمندان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها حق استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی خود را نداشته باشند.

بر این اساس، در جلسه مذکور پس از ارائه نظام نامه اداری و استخدامی توسط مجید ولدان، مذاکرات لازم در جلسه شورای مرکزی انجام و درنهایت مصوب شد که از این پس استفاده از پروانه اشتغال به کار مهندسی برای روسای استان ها و کارمندان نظام مهندسی ساختمان استان ها ممنوع شود.

گفتنی است؛ طبق ماده ۱۱ آئین ‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، پروانه اشتغال به کار مهندسی در چهار درجه، «پایه ۳»، «پایه ۲»، «پایه ۱» و «ارشد» صادر می ‌شود. «پروانه اشتغال» با داشتن سوابق تجربی یا کارآموزی به میزان مندرج در ماده ۵ «پروانه اشتغال» «پایه ۳» برای متقاضیان صادر می‌ شود. جهت ارتقا از «پایه ۳» به «پایه ۲» داشتن ۴ سال و از «پایه ۲» به «پایه ۱» ۵ سال و از «پایه ۱» به «ارشد» ۶ سال سابقه کار حرفه ‌ای در پایه قبلی و موفقیت در آزمون مربوط ضروری است.



همچنین بر اساس ماده ۱۲ آیین‌ نامه اجرایی، ‌به منظور تعیین حدود صلاحیت و ظرفیت اشتغال دارندگان «پروانه اشتغال»، در «مهندسی ساختمان» فعالیت ‌های مهندسی بر اساس پیچیدگی عوامل و حجم کار به چهار گروه، «الف»، «ب»، «ج» و «د» تقسیم می‌ شود. طبق ماده ۱۳ نیز ظرفیت اشتغال دارندگان «پروانه اشتغال» در رشته‌های مختلف و در هر استان به پیشنهاد «نظام مهندسی استان» و تصویب وزارت مسکن و شهرسازی تعیین می ‌شود.

  منبع : وبگاه صما
  19:29   سه شنبه 2 آذر 1395  
 نظرات    
 
خسرو خضرائئ 20:43 شنبه 6 آذر 1395
0
 خسرو خضرائئ
با سلام. تصویب فوق  فوقلعاده جالب وضروری خسته نباشید و جای تشکر دارد  حال اگه واقعا اجراهى باشد و فردا تبصره و تذکره پیدا نکند خوب و انشاء که مابقی موارد هم رعایت گردد واگر پیگیری شود که در امتیاز بندی کاملا سوبق و برسی های لازم انجام شود که بضعا شاید خدانکرده افرادی پیدا شود که حتی یکبار هم سرکشی نکرده  با آنهایی که کاملا سرکشی و وقت میگذارنند  شناخته شود حرکت فوق واقعا تحسین انگیز است.                                        
                                                                                                                            با تشکر    خسرو خضراىی