اخبار   
 

 انتخابات دوره‌های پیشین شورای مرکزی نظام مهندسی به روایت آمار و ارقام

تا کنون ۱۳۱ تن در شورای مرکزی نظام مهندسی عضو بوده‌اند که ۹۲ نفر فقط در یک دوره عضو شورای مرکزی بوده‌اند. این آمارها نشان‌دهنده‌ی این نکته‌ی مهم است که در هر دوره، احتمال حضور افراد جدید، ۷۰درصد است ...

انتخابات دوره‌های پیشین شورای مرکزی نظام مهندسی به روایت آمار و ارقام

تا کنون ۱۳۱ تن در شورای مرکزی نظام مهندسی عضو بوده‌اند که ۹۲ نفر فقط در یک دوره عضو شورای مرکزی بوده‌اند. این آمارها نشان‌دهنده‌ی این نکته‌ی مهم است که در هر دوره، احتمال حضور افراد جدید، ۷۰درصد است.

به‌منظور هماهنگی در امور سازمان‌های استان، هیئت عمومی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان از کلیه اعضای اصلی هیئت‌مدیره سازمان‌های استان در سطح کشور تشکیل می‌شود.

به گزارش«صما» شورای مرکزی متشکل از ۲۵ نفر عضو اصلی و ۷ نفر عضو علی‌البدل از بین دو برابر اعضای سازمان هیئت‌مدیره که توسط هیئت عمومی، انتخاب و به وزیر راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و توسط وزیر راه و شهرسازی برای مدت ۳ سال انتخاب می‌شوند.

بر اساس آمارهای به‌دست‌آمده از شش دوره (هر دوره سه سال است) تاکنون ۱۳۱ نفر عضو شورای مرکزی بوده است. اگرچه این تعداد باید ۱۹۲ نفر می‌شد اما به دلیل تکرار برخی از نفرات در دوره‌های متوالی این تعداد تقلیل یافته است.

نکته قابل‌توجه در آمارهای ارائه‌شده این است که در هر دوره تعداد افراد مشترک تقلیل یافته است.

بر طبق این آمارها افراد مشترک در دوره اول و دوم ۱۵ نفر، در دوره دوم و سوم ۱۳ نفر، در دوره چهارم و پنجم ۸ نفر و در دوره پنجم و ششم ۹ نفر بوده است.





اعداد به‌دست‌آمده از آمار منتخبان شورای مرکزی (شش دوره) نشانگر این موضوع است که تعدادی از منتخبان در چند دوره حضور داشتند که عبارت است از: دو نفر در پنج دوره (یک درصد)، دو نفر در چهار دوره (دو درصد)، ۱۲ نفر در سه دوره (نه درصد) و ۲۴ نفر در دو دوره (۱۸ درصد)

شایان‌ذکر است از بین این ۱۳۱ نفر ۹۲ نفر یعنی ۷۰ درصد از منتخبان تنها در یک دوره از شورای مرکزی بودند. این آمارها مبین این نکته مهم است که در هر دوره احتمال حضور افراد جدید قوی‌تر است. به نظر می‌رسد احتمال حضور افراد جدید در دوره هفتم نیز پررنگ‌تر است.





  منبع : وبگاه صما
  16:44   سه شنبه 11 خرداد 1395  
 نظرات